Jag säger detsamma. 205/45 r16 kan vara lagom. Eller 195/45 r16. Jag kör med 40/40sänkning på min och det är lågt. Kan knappt köra nån i baksätet. Kör med 195/45 r16. Fälgarna är 7,5" breda med ET 35. Men hade fälgarna varit 7" breda hade det nog inte tagit i...
Tja..jag skulle nog tro det. Om du inte skaffar hyfsat hårda fjädrar till bak. Dom brukar ju vara rätt mjuka bak när man köper sänkningssatser...eller iallafall dom jag köpte.
Mm...den borde ju nästan bli hårdare. Man sätter väl 3 på varje fjäder? Då kan man ju säga att det är ett varv på fjädern som inte fjädrar längre. Och är det inte så att den blir hårdare när det är färre varv som fjädrar?
jo, jag har 3 i varje fjäder. det finns 2 lägen på dom också.. ståendes och liggandes.. fram har jag liggandes och i bak har jag ståendes.. och som jag sa, de blir hårdare, för den kan ju inte dämpa lika långt.. mycket bra om fjädrar börjar bli trött eller om man bara vill ha en hårdare bil..
men om vi säger så här: 40mm sänkning. 15tums hjul med ca 50 profil. sen sånna där gummi klotsar i bak. skulle det gå att åka full bil utan skrap? elr hur ska man göra?
Jag kör 60mm sänkning 15" fälgar 50-profil. Går att åka full bil med viss försiktighet vid fartgupp & stora håligheter i vägen.
Så 40mm ska inte vara nått problem. Klossarna gör det nog inte helelr sämre.