Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Prisvärt eftermontage larm

loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Sön 22 apr 2012 17:07 Svara med citat
Funderar på att montera in larm i min bmw cab från 88 men tycker de finns en salig blandning larm, visst de finns apfräcka grejjer frö 4papp och tokbilliga larm från under tusingen. frågan är vilket är pålitligt utan för mycke krimskrams som kan ställa till de, vilken har smidig fjärrkontroll, och var kan man beställa osv. vet ni något bra länka till ställa man kan köpa de och lite info.

Envis med dåligt tålamod....
DaViD^^
VW Lupo Arosa 1.4 60hk Ort: Örebro
Sön 22 apr 2012 18:10 Svara med citat
Köp inget "ebay" larm..det finns 2 alternativ carguard eller defa resten är rena skiten

hade ett Thor larm i en 740 jag hade och det var riktigt jävla störigt
det blinka med varningsblinkersen varje gång jag öppnade dörren
det lät varje gång jag larmade och larmade av bilen

svårt att koppla in det var det oxå
carguard är det som går att få tag billigast
men i en cab skulle jag välja ett defa larm med freqvens detektor

det hade jag i min fiat uno och det räckte med att man gick i mot bilen så gick larmet

man fick dock tänka sig för lite då man inte fick ha något hängande och dingla i bilen för då stack larmet

varför köra sakta när man kan köra fort?....
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Sön 22 apr 2012 18:51 Svara med citat
Jo har kikat lite på ebay men kvaliten är ju svår att få någon aning om och oftast har de apstora fjärrkontroller, otympligt i min mening men vissa tänder kanske mer på att kunna låsa upp bilen 3km bort Razz rörelsedetektor är givetvis ett måste, var kan man få tag på carguard larm?

Envis med dåligt tålamod....
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Mån 23 apr 2012 21:34 Svara med citat
"cargard"-larm finns bara som reservdelar idag, -"Defa DVS90, har ersatt alla tidigare "cargard och "defa-" larm
http://www.autokatalogen.se/wls/view_product_list.do?filtered=false&no deId=n288681
finns både med rörelsesensor och nivåsensor som tillval