Vi har alltså precis blivit påkörda och är ganska knycklade i bakskärmen/aktern. inget som lagas.
tänkte fråga om lite spontana tips i kontakt med försäkringsbolag och sånt. kommer nog lite frågor här sen som jag hoppas att nån vill svara på. /RGSVD
Vad är brukligt att försäkringsbolagen ger för en gammal golf? funderar på om jag orkar sälja delar istället. (fungerar det så att jag kan välja på deras bud eller behålla den?)
hur går det att sälja bilar till skroten som man plockat delar från?
Vad är brukligt att försäkringsbolagen ger för en gammal golf? funderar på om jag orkar sälja delar istället. (fungerar det så att jag kan välja på deras bud eller behålla den?)
hur går det att sälja bilar till skroten som man plockat delar från?
Har tyvärr ingen aning om hur det fungerar.
Kan iaf säga att detet är rätt stor skillnad från skrot till skrot, själv fick jag ge 300 för att skrota en tom golf 1 kaross med trasig motor och då hämtade dom den där den stod. Va dock ett år sen.
5-8000 k kan du drömma om, inget illa men du kommer att få ca 2-3000kr. lycka till
Ja, om man är van att böja sig fram och ta emot utan protest så kan man nog bli utan ersättning.
Saken är den att man kan förhandla rätt bra när skadorna kommer från annan part. Om du har kviton på arbete/delar så så ska du givetvis ta med dem i värderingen.
Nu tror jag inte grundvärdet hamnar på mer än 5000 kr, men räknar man med ävriga ersättningsanspråk så kan det bli mer.
Med tanke på bilens låga värde brukar man kunna förhandla till sig ersättning för skadorna men att man ändå får behålla bilen. Kan vara en idé om du vill sälja bilen i delar därefter.