Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Mån 18 feb 2013 14:33 |
|
Som rubriken lyder:
hur får man bort asfalt stänk på en bil som enklast utan att skada lacken ?
alla metoder är välkomna så länge de inte förstör lacken på en bil
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
RymdSegel
Vento Ort: Strängnäs |
| Mån 18 feb 2013 23:10 |
|
| HD grön kallas någon avfettning som jag läst att den ska vara grym mot det, har dock inte provat själv
|
|
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika |
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
| Lör 23 feb 2013 20:17 |
|
Tror den Boster länkar verkar vettig, och snällare mot lacken. Känns som om biltema är biltema. Man får vad man betalar för men jag kan ju ha fel.
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Lör 23 feb 2013 20:38 |
|
Kan bara hålla med, har använt denna i några år nu, med bra resultat.
|
|
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika |
| Lör 23 feb 2013 20:57 |
|
| KINGEN skrev: | Tror den Boster länkar verkar vettig, och snällare mot lacken. Känns som om biltema är biltema. Man får vad man betalar för men jag kan ju ha fel.  |
NOPP du har rätt
|
|
candyweiss
Donator 100
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tis 26 feb 2013 18:05 |
|
Kör prickbort funka super tycker ja, finns tjärlösare med annars
|
|
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad |
| Ons 06 mar 2013 11:59 |
|
| Köpte något turtle prewasch - t på mekonomen igår, funkade RIKTIGT bra måste jag säga. kan jag starkt rekomendera!
|
|
Family_man
Golf 7 1,2 Tsi Masters Ort: Umeå |
| Ons 06 mar 2013 19:01 |
|
| ReD- skrev: | | Köpte något turtle prewasch - t på mekonomen igår, funkade RIKTIGT bra måste jag säga. kan jag starkt rekomendera! |
Kan inte annat än instämma , denna avfettning är enligt mig helgrym på att lösa även den svåraste smutsen.
Största fördelen är att pga att den är i Gel form så rinner den ej neråt utan ligger kvar på lacken hela tiden och mjukar upp skiten...till och med asfaltprickar löses upp och blir så mjuka att de rinner bort då man spolar bilen med högtryckstvätten vilket gör att nu vintertid så blir min bil skinande ren utan nån ansträngning alls.
Nackdelen är väl prislappen men jag tycker den är värd varenda krona pga sin effektivitet.
|
|
ReD-
|
candyweiss
Donator 100
| Ons 06 mar 2013 21:18 |
|
| ReD- skrev: | | Köpte något turtle prewasch - t på mekonomen igår, funkade RIKTIGT bra måste jag säga. kan jag starkt rekomendera! |
Jo denna har jag använt hela vintern, precis som du skriver så är den bra iom att den är i gelform, denna du menar? http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/extreme/turtle-ext9/
De på Mekonomen sade också att den är riktikt bra och det stämmer, men jag testade Autosmart Power och tycker att den löser allt skit betydligt bättre, skulle bara också varit i gelform som turtle.
Turtle har ju tom vunnit något test, så bra är den.
|
|
ReD-
| Ons 06 mar 2013 21:25 |
|
| candyweiss skrev: | Jo denna har jag använt hela vintern, precis som du skriver så är den bra iom att den är i gelform, denna du menar? http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/extreme/turtle-ext9/
De på Mekonomen sade också att den är riktikt bra och det stämmer, men jag testade Autosmart Power och tycker att den löser allt skit betydligt bättre, skulle bara också varit i gelform som turtle.
Turtle har ju tom vunnit något test, så bra är den. |
jo det är precis den. autosmart på sommaren och turtle på vintern alltså då ;D
|
|
Family_man
|
ReD-
|
Family_man