Hej är det någon som har hunnit med detta att prova byta huvudcylinder från en vw golf mk2 till >>>>> vw golf mk1
har inte hunnit testa än då Jag varit i Norge o jobbat så har det inte blivit av att testa har nämligen vw passat fram bromsar i fronten på bilen men bak har Jag ännu vw golf mk1 original bromsar och huvudcylindern tar inte hade bytt packningar på den som satt i mk1 men som tidigare glömde rechecka hur dom satt i tätningarna runt axtrycket som ska trycka ut bromdeestrycket men det verkar vara galet tror att det blivit nån repa eller så sitter tätningarna fel har provat att kolla i handboken hur tätningarna ska vara rätt i satt men bilderna är så dåliga så man kan inte se hur.
Så tänker testa med en huvudcylinder Jag beställt under sommaren nu från en bensinare vw golf mk2 1988 om någon tror att huvudcylindern passar vore ett plus men broms slangarna till huvudcylindern får Jag kanske kunna få dit men ska undvika att böja dom för mycket
Testade bromsrörnipplarna som är originalt på mk1 men skarvkopplingar passade inte till mk2 huvudcylinder vilket gjorde mera jobb vilket elände att ingenting kan passa rakt av men det gör inget håller på nu med att korta av bromsrören på mk1:an och ska göra nya kopplingar till huvudcylinder från mk2:ans Golf ska göra skarvkopplingar som Jag handlat från Finland 3Euro styckpris sen hoppas Jag att Jag hinner fixa bromsarna fungerande till helgen innan Jag åker till Jobbet återkommer med resultat senare
Har nu varit tvungen att skarva bromsrörerna på alla 4, och nu när Jag håller på att lufta med pojken så händer det absolut ingenting knappt att bubblan i lutningsslangen rör på sig kan vara att det läker någostans har hittat på några av bromsrören så kommer det ut lite bromsvätska så har Jag dragit åt dessa men sen när Jag kollade så hade Jag inte kopplat några av bromsrören rätt väldigt viktigt kollade på min vw golf mk2 1,6 TD 1986 hur bromsrören skall sitta rätt i huvudcylindern sen när man bromsar så känns det att någonting är i vägen men ger inte tror att det är bara luft nånstans och i värsta fall är någon tätning kass eller så läckage någon av rören men kommer att fixa detta återkkommer senare Tornedalens seghet ger aldrig upp
Verkar som att mk1:ans bromsservo inte passar med mk2 huvudcylinder alls ihop kanske man ska leta efter en bromsservo mk2 o göra ett nytt försök då det inte händer så mycket när man ska lufta bromsarna
Mk2 passar inte på mk1´s bromsservo direkt. Jag kapade pinnen inne i servot samt kortade själva huvudcylindern och då gick det fin fint. Lurigt bara att kapa rätt så man inte får glapp.
Jo märkte det att den är för lång i MK1:ans bromsservo att den går i botten direkt kommer inte åt bakbromsarna alls så Jag provade med mk3 bromsservo funkar helt ok men tar för långt men nyper fint i bromsarna gick fint att lufta men inte med mk1 bromsservo alls
La tillbaka mk1:ans bromsservo och provade med detta då Jag kapat tryckstången inne i servot ca 2.5 cm och nu funkar den klockrent aggressiv broms mycket nöjd nu vet Jag att det finns styrka i bromsarna där fram nu återstår det att fixa bromsbelysningen där bak när man bromsar så lyser det en kontakt under pedalen så ska det funka
Bromsbelysningen fixad tog från mk3:ans golf jag slaktade under förra hösten la den på framsidan
av bromsen och kopplade dit bromsbelysningens + och minus kabel funkar galant endast återstår att koppla helljus i relän hemmadragningar men det kommer Jag att fixa