|
Alltrackgolf1
Golf 7 Alltrack 1,8TSI -17 Ort: Lerum |
Fre 15 sep 2017 23:34 |
|
Det här är vår första Golf Alltrack 2017, som vi hämtade ut helt ny december 2016, kommer från Touran 1,4 ecofuel 2010 och innan det en Passat 1,9TDI 1998 års modell som gick 38800 mil innan den blev en tredjebil och blev stående i 2 år och vägrade sedan starta. :-/
I sommar har vi åkt 380 mil med golfen, från Göteborg upp till Kiruna och tillbaka igen. Snitt mellan 0,68-0,74 helt ok för en lastad 4motion hjuling. Den har varit perfekt för oss, frugan och vår tax. Man sitter lite godare i sportstolarna, och frugan klagade inte att hon fick ont i ryggen som hon kunde få i Touranen.
Efter semestern fick den in på spa hos Ditec Ceramic PRO behandling och med tillägget för fälgar, inredning och rutor mm.
Bilen var 2 dagar gamal när jag redan beställt och satt i K&N luftfilter vilket funkade kanon i Touranen också
Jag kunde inte låta bli att byta olja och oljefilter själv vid 600 mil, och innan semestern inför långturen vid 1200 mil.
Brukar köpa olja i 20 litersdunkar till mina andra bilar och denna är inget undantag. 3000 mil med samma olja kan VW glömma, frågade vad VW skulle ha för en oljebytarservice vid 1500 mil, ca2975kr! Så jag byter själv, mer än så mycket som jag kan köpa Long-Life olja på dunkar.
Massa lull lull följde ju med i paketen vi valde till, men inför vintern spanar jag efter en ljusramp, hade det på touranen blev kanon ihop med bixenon.
Får återkomma när jag hittar nått bra att sätta fast ljusen i.
|
|
Alltrackgolf1
Lör 16 maj 2020 10:32 |
|
[gallery]33994
[/gallery]
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Lör 16 maj 2020 22:40 |
|
Alltrackgolf1 skrev: | Det här är vår första Golf Alltrack 2017, som vi hämtade ut helt ny december 2016, kommer från Touran 1,4 ecofuel 2010 och innan det en Passat 1,9TDI 1998 års modell som gick 38800 mil innan den blev en tredjebil och blev stående i 2 år och vägrade sedan starta. :-/
I sommar har vi åkt 380 mil med golfen, från Göteborg upp till Kiruna och tillbaka igen. Snitt mellan 0,68-0,74 helt ok för en lastad 4motion hjuling. Den har varit perfekt för oss, frugan och vår tax. Man sitter lite godare i sportstolarna, och frugan klagade inte att hon fick ont i ryggen som hon kunde få i Touranen.
Efter semestern fick den in på spa hos Ditec Ceramic PRO behandling och med tillägget för fälgar, inredning och rutor mm.
Bilen var 2 dagar gamal när jag redan beställt och satt i K&N luftfilter vilket funkade kanon i Touranen också
Jag kunde inte låta bli att byta olja och oljefilter själv vid 600 mil, och innan semestern inför långturen vid 1200 mil.
Brukar köpa olja i 20 litersdunkar till mina andra bilar och denna är inget undantag. 3000 mil med samma olja kan VW glömma, frågade vad VW skulle ha för en oljebytarservice vid 1500 mil, ca2975kr! Så jag byter själv, mer än så mycket som jag kan köpa Long-Life olja på dunkar.
Massa lull lull följde ju med i paketen vi valde till, men inför vintern spanar jag efter en ljusramp, hade det på touranen blev kanon ihop med bixenon.
Får återkomma när jag hittar nått bra att sätta fast ljusen i. |
Varför skriver du inte i rätt forumdel som borde vara Golf VII?
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Mån 18 maj 2020 20:36 |
|
candyweiss skrev: | Varför skriver du inte i rätt forumdel som borde vara Golf VII? |
Jag tycker att han till skillnad från många skriver i helt rätt forumdel när han berättar om sin bil och inte frågar om hjälp med problem.
Jag kan ha fel men det bjuder jag på i så fall.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Mån 18 maj 2020 23:52 |
|
maxmsm skrev: | Jag tycker att han till skillnad från många skriver i helt rätt forumdel när han berättar om sin bil och inte frågar om hjälp med problem.
Jag kan ha fel men det bjuder jag på i så fall. |
Så du menar att t.e.x. avdelningarna Golf I - VIII enbart ska handla om problem?
Jag tror nog du har fel då? Om jag t.e.x. vill diskutera bränsleförbrukningen på Golf 1.4tsi 09 - 13, då ska jag inte göra det i avd. Golf VI, eller? Om jag vill berätta om hur bra min Golf -14 går, ska jag inte göra det i avd Golf VII då?
Ändra: Det var bara ren slump att jag råkade titta i avd. Din Volkswagen.
|
|
Alltrackgolf1
Lör 26 sep 2020 11:03 |
|
Ledsen att jag skrev i fel forum, hittade inte rätt tydligen. Trodde man skulle beskriva sin bil i ”Din volkswagen ”
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Lör 26 sep 2020 21:58 |
|
Alltrackgolf1 skrev: | Ledsen att jag skrev i fel forum, hittade inte rätt tydligen. Trodde man skulle beskriva sin bil i ”Din volkswagen ” |
Visst gjorde du det i rätt forumdel precis som det står i första inlägget i denna forumdel.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|
|