Forum - Golf 7 (13-19) - Huv-lås

pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Tor 23 sep 2021 9:31 Svara med citat
Vad gör man när huvlåset har gått i baklås? kan inte öppna huven, wiren har antagligen lossnat från fästet.
Finns det något knep att öppna den utan att skära opp hela huvan och köpa ny, eller offra övre grillen o komma den vägen in?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 23 sep 2021 10:20 Svara med citat
Testa detta, en hel del jobb:
olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn
Tor 23 sep 2021 11:47 Svara med citat
Onekligen inte lätt det där. Man borde kanske klura ut något medans det är helt för att ta till om det händer. Tänkte mig nån typ av draganordning som är dold men åtkomlig för mig.

Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 23 sep 2021 12:00 Svara med citat
olle54 skrev:
Onekligen inte lätt det där. Man borde kanske klura ut något medans det är helt för att ta till om det händer. Tänkte mig nån typ av draganordning som är dold men åtkomlig för mig.

Trodde själv att det fanns något sådant som det t.ex. finns för att öppna tankluckan. Tänkte mig att man kunde öppna underifrån på något dolt ställe.
Huven vara svår att öppna utifrån för obehöriga, och då blir man själv som ägare av bilen drabbad vid fel.
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Tor 23 sep 2021 17:05 Svara med citat
candyweiss skrev:
Testa detta, en hel del jobb:


Tack för tipset. det gick bra med U- nyckel också fast det tog lite tid med att vända nyckeln till ny grepp men vad gör man.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 23 sep 2021 17:22 Svara med citat
Oj, det var snabbt fixat. Hade vajern brustit?
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Tor 23 sep 2021 18:00 Svara med citat
candyweiss skrev:
Oj, det var snabbt fixat. Hade vajern brustit?


Ja, det är en koppling ungefär mitten på vajern, alltså vajern är i två delar där hade den gott i sär men jag kunde laga den utan att köpa någon ny, buntband är en bra att ha grej.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 23 sep 2021 18:07 Svara med citat
Gött att det löste sig så smidigt Smile
Buntband är bra, jag är storkonsument av sådana i varierande färger och storlekar Very Happy