ored
Golf 2 CL Ort: Uppsala |
Ons 28 jul 2021 15:03 |
|
Hej,
Har problem med ett sidofönster i bak på Golf 2an. Fönstret går mycket trögt att veva ner och upp med veven. Någon som vet vad som oftast brukar vara fel på dessa?
/Ored
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Sön 08 aug 2021 21:49 |
|
ored skrev: | Hej,
Har problem med ett sidofönster i bak på Golf 2an. Fönstret går mycket trögt att veva ner och upp med veven. Någon som vet vad som oftast brukar vara fel på dessa?
/Ored |
ALLTING
från vevmekanismen, till själva veven kärvar gentemot inredning, till glidskenor som listen svällt i och hindrar fönstret etc
Men börja med att med lite finess prova att hjälpa fönstret uppåt i framkant respektive bakkant medans du vevar upp fönstret.
Går det lättare så skulle jag fortsätta felsökning med glidskenor etc om det kan vara så att fönstret kantrar lite.
Blir det ingen märkbar skillnad om du drar fram eller bakkant så är det kanske mer själva vevmekanismen etc, fortsatt felsökning genom att riva isär inredning etc så du kommer åt. Kanske även bort med själva glaset och se om vevmekanismen fortfarande går trögt.
|
|
ored
Golf 2 CL Ort: Uppsala |
Fre 20 aug 2021 0:40 |
|
Tack så mycket för förslagen. Ska pröva det och se om det blir bättre.
/Ored
|
|
"Stukad" MK2
Golf 2 1.8cl -91 Ort: Trelleborg |
Fre 14 jan 2022 6:51 |
|
100% att det är vevmekanismen, har bytat hela vevmekanismen på 2 av mina golfar, felet är att vajern som går runt i dörren (från veven runt i skenorna) ligger längst ner i innedörren, och vad är där? Jo all vatten när man tvättar bilen eller det regnar ifrån yttre listen på dörren, båda mina vajer har rostat isönder och gått av på mitten. Ny vevmekanism hittar man för nån 100lappar .
Mvh
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|