Forum - Volkswagen Passat - Finns det en mottagare för webasto fjärr i passat ecofuel

Heflo
Passat 7 Ecofuel Ort: Håbo
Lör 23 apr 2022 15:54 Svara med citat
Hej, min begagnade biogas passat 2014 från 2013 kom utan fjärrkontroll. Parkeringsvärmaren funkar utmärkt via tidsinställning genom färddatorn. Jag har letat efter en mottagare men jag är inte beredd att ta bort all inredning för att hitta den. Läste att den borde sitta i höger bak och att man kunde följa fönsterantennens kabel för att hitta den. Problemet är att hela gaveln är inklädd och det finns ingen fönsterantenn bara den större som går framåt mot baksätet. Bild
På vänster sida finns en liten extra antenn men jag lyckas bara hitta en lite större kabelstam som försvinner iväg bland annat till den enda dosan jag hittade vilket var kontrollenheten för dragkroken. Lite ironiskt eftersom knappen för fällbara dragkroken satt på högra sidan. Vänster sida har antenn och det sekundära bilbatteriet:
Bild
Bild
Dessutom finns en hajfeneantenn på taket. Hur går jag vidare? Vet någon var den ska sitta och hur mycket måste man plocka bort? eller finns det någon enkel typ av felkodsläsare som kan tala om ifall den finns. Ursäkta att telefonen vrider bilderna. Mittenbilden är helt uppochner.