Forum - Golf 1 (74-84) - Pinnskruv/pinnbult ventilkåpa golf -82

Grönagolfen
Golf 1 1,6 GL -82 Ort: Ängelholm
Sön 22 maj 2022 8:51 Svara med citat
Hej!

Är på jakt efter pinnskruv/bult till ventilkåpan på en Golf mk1 -82. Har googlat som en galning men kan ej hitta. Jag har packning och söker endast bulten. Kan Volkswagen ha dessa kanske? Tacksam för svar! Regular Smiley [/gallery]
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 22 maj 2022 13:46 Svara med citat
Grönagolfen skrev:
Hej!

Är på jakt efter pinnskruv/bult till ventilkåpan på en Golf mk1 -82. Har googlat som en galning men kan ej hitta. Jag har packning och söker endast bulten. Kan Volkswagen ha dessa kanske? Tacksam för svar! Regular Smiley [/gallery]

Även tex meca borde kunna ha, beror på vilka pinnskruvar du letar efter.

Ersättning till original korkpackning är tveksamt om det fortfarande finns, men om du köpt gummipackningen så fanns det tidigare ett ersättningskit med andra pinnskruvar.

Rent tekniskt borde en gängstång från bilbutteriks, lite flytande gänglåsning, en bågfil och en fil kunna lösa problemet om du är lite händig.
Grönagolfen
Mån 23 maj 2022 13:56 Svara med citat
Tack för svar!

Ja gängstång va första tanken men vill helst ha original. Jag är inne på ett ersättningskit. Ska se om det fungerar.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 23 maj 2022 17:40 Svara med citat
Grönagolfen skrev:
Tack för svar!

Ja gängstång va första tanken men vill helst ha original. Jag är inne på ett ersättningskit. Ska se om det fungerar.

Det går att skaffa ersättningskitet och köpa gummipackningen, fungerar kalasfint
Grönagolfen
Tis 24 maj 2022 14:19 Svara med citat
Va bra, ska hämta ett sådant idag Dancing Tack för svar!