Forum - Golf 7 (13-19) - Låsproblem passagerardörr

1danne1
Golf 7 -14 Ort: Karlshamn
Lör 06 jan 2024 0:00 Svara med citat
Hej!

Har ett lustigt problem nu så fort det blev lite kallt här nere i södra Sverige.

Skulle åka ut med bilen och flickvännen får inte upp dörren på passagerarsidan. Jag kunde dock öppna inifrån. När jag sedan parkerar och låser bilen så låser alla dörrar sig utom passagerardörren. Vad kan detta bero på?

Såg på något youtubeklipp att man kunde skruva på en "skruv" som sitter på sidan av dörren. Jag testade det, och tryckte sedan på låsknappen (på nyckeln) igen och då låstes dörren men då gick den inte att låsa upp igen så var tillbaka på ruta ett..

Tips?
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Lör 06 jan 2024 8:51 Svara med citat
Kolla bilens handbok, om dörrlås och nyckel
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala
Sön 07 jan 2024 17:32 Svara med citat
Allt möjligt skit händer i denna kyla.
Hade oxå problem med mina lås.
Ställde in den på jobbet några tim så den fick tina ordentligt och smörjde alla lås med låsolja.
Har inte haft några problem sen dess.
Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad
Sön 07 jan 2024 19:15 Svara med citat
Fick precis samma fenomen på både Golfen och min Volvo. -15gr här. Drog i handtaget men inget händer, men gick utmärkt att öppna inifrån genom att gå in på motsats sida. På Volvon låste sig inte dörren med c-låset när jag stängde dörren. Fick trycka lås/lås upp ett par gånger på fjärren så funkade det sedermera. Misstänker att det är dörrlåset som fryser så inte c-låsmotorn orkar dra.
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Mån 05 feb 2024 11:27 Svara med citat
Börja med att läsa ur felkoder ur bilen, troligen fel på ett dörrlås/låskista.

/TobbeG - Golf Alltrack 2.0tdi DSG -16, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00