ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg |
Lör 05 okt 2019 11:07 |
|
Vart i hela friden hittar jag dom?
Värmaren funkar fin-fint med kontrollen och tom säljaren har vart inne i menyn i bilen och visat inställningarna, datum, tid duration osv.
Instruktionsboken pratar om antingen "car" knappen, "menu" knappen ( att inställningarna skall finnas där men jag hittar inte. Har sökt som en dåre. Vad har jag missat??
Hjälp! En step-by-step guide vora fint för en klant som jag.
/ Hen
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Lör 05 okt 2019 11:43 |
|
ghost79 skrev: | Vart i hela friden hittar jag dom?
Värmaren funkar fin-fint med kontrollen och tom säljaren har vart inne i menyn i bilen och visat inställningarna, datum, tid duration osv.
Instruktionsboken pratar om antingen "car" knappen, "menu" knappen ( att inställningarna skall finnas där men jag hittar inte. Har sökt som en dåre. Vad har jag missat??
Hjälp! En step-by-step guide vora fint för en klant som jag.
/ Hen |
Jag vet inte hur det ser ut i Golfen, men i Tiguanen ska man trycka på MENU-knappen fört. Knappen är på vredet för hastighet av fläkten.
|
|
ghost79
Lör 05 okt 2019 12:09 |
|
Under Menu knappen finns ingen ”parkeringsvärmar” meny/inställning.
En särskild fysisk knapp finns under ratt redet men det startat/stänger bara av värmaren
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
Lör 05 okt 2019 15:41 |
|
Jag förtydligar då, du har tre rattar att justera fläkt och värme med. På ratten i mitten av dessa tre står det Menu nedertill. Tryck där så dyker menyn för parkeringsvärmare upp.
|
|
candyweiss
Donator 100
Lör 05 okt 2019 16:59 |
|
Mranderz skrev: | Jag förtydligar då, du har tre rattar att justera fläkt och värme med. På ratten i mitten av dessa tre står det Menu nedertill. Tryck där så dyker menyn för parkeringsvärmare upp. |
Tack Var nästan säker på att det var så på Golfen också.
|
|
ghost79
Lör 05 okt 2019 20:04 |
|
Tack ska ni ha 😀
|
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
Lör 05 okt 2019 20:34 |
|
Så lite så! Glad att kunna stå till tjänst! Dock, min golf 7 hade en märklig förmåga att då å då ändra gångtid till 30 min från 60, jag fattade inte riktigt varför den gjorde så...
|
|
Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad |
Sön 07 jan 2024 11:07 |
|
Kan man ändra driftstiden i menyn på Golf MK7? Min står på 30min och jag gick in i menyn för dom 3st ivägkörningstiderna så är "drifttid 30min" mörklagt och inte ändringsbart. Nu var värmaren igång förvisso, den kanske måste vara avstängd för att kunna justera driftstiden?
|
|
candyweiss
Donator 100
Sön 07 jan 2024 15:19 |
|
Don tomaso skrev: | Kan man ändra driftstiden i menyn på Golf MK7? Min står på 30min och jag gick in i menyn för dom 3st ivägkörningstiderna så är "drifttid 30min" mörklagt och inte ändringsbart. Nu var värmaren igång förvisso, den kanske måste vara avstängd för att kunna justera driftstiden? |
Varför inte testa? Då får du ju svar direkt. Borde gå av vad jag minns?
|
|
Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad |
Sön 07 jan 2024 19:09 |
|
Jo det funkade med värmaren avstängd. Hustrun drog iväg med bilen förut i några timmar samtidigt som jag googlade men inte fann nåt svar. I min iger att få veta så orkade jag inte vänta på att bilen skulle komma tillbaka:-)
|
|
Schiznit
Golf 7 1.5 DSG7 -19 Ort: Stockholm |
Fre 12 jan 2024 9:22 |
|
Drifttiden är bara för om du manuellt startar värmaren med fjärren eller värmarknappen. Ställer man värmaren med tidsinställning (avgångstid) så justeras gångtiden beroende på utomhustemperatur.
|
|
permo
Golf 7 1,0 tsi Ort: Stockholm |
Mån 12 feb 2024 13:24 |
|
Tack alla hjälpsamma, nu slipper jag ställa den frågan här på forumet
|
|