Forum - Golf 8 (19-) - Registrera användare Golf 8

skribent
Golf 8 +46725132490 Ort: Vänersborg
Ons 03 apr 2024 19:57 Svara med citat
Jag har installerat vw app på min ipad, men bilen får inte kontakt, det bara snurrar på skärmen. Jag kan därför inte registrera användare, sekretess mm. Vad göra?
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm
Fre 05 apr 2024 14:36 Svara med citat
En auktoriserad verkstad måste verifiera att du äger bilen. Skicka e-post till din bilhandlare så fixar han det
skribent
Lör 06 apr 2024 17:43 Svara med citat
Jag köpte min Golf 8 beg hos bilföretag som inte kan VW. Haft kontakt med aukt VW verkstad som inte heller sagt något om verifiering ny ägare, de vill ta in bilen på felsökning.
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm
Sön 07 apr 2024 14:11 Svara med citat
Då försöker de troligen bluffa dig. Behövs ingen "felsökning".
Min Golf fick jag registrerad på mig genom att träffa en VW-säljare och visa honom mitt körkort (inte bil).
Min Audi fick jag registrerad via e-post till en Audi-försäljare.
skribent
Sön 23 jun 2024 17:02 Svara med citat
Efter fåfänga försök av säljare och kundmottagare på VW fick det ändå bli verkstaden. Det skulle vara lätt men det var det inte för dem heller. Lösningen blev en ominstallation av något slag. Nu är jag iaf huvudanvändare. Kostnaden togs på försäkringen jag fick vid köpet av bilen som beg.
Vid varje start kommer på skärmen upp ett meddelande om vilken sekretessnivå som är vald. Med ok går meddelandet bort. Men helst vill jag ha det borta för gott.
Ett annat meddelande som dyker upp är att nyckelbatteriet bör bytas. Detta efter knappt ett år trots måttlig användning. Men det sägs vara normalt.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 24 jun 2024 7:21 Svara med citat
Ett år på nyckelbatteriet är bra. Finns dom som får byta betydligt oftare. Tror också jag ligger på runt ett år med min Tiguan.
Urax
Golf 8 1,5eTSI ACT 150 Ort: Södertälje
Fre 19 jul 2024 18:09 Svara med citat
Jag köpte en beg Golf 8 idag och hade inga problem med att registrera mig som huvudanvändare i bilen. Appen i telefonen visar allt på rätt sätt med data