kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors |
| Ons 06 feb 2008 20:52 |
|
Bytte klotsar bak häromdan. Hand och fotbroms på samma skiva. Hade lärt mig att "det är bara att skruva tillbaka bromskolvarna". Fixade en enkel nyckel som tog bra tag i urtagen i kolven så att det gick att vrida kolven.
Jag tryckte och skruvad medurs länge och väl. Med luftskruven öppen. Det hände inget. Då jag efter en halv timme skruvade lite moturs gick kolven ut oroväckande snabbt och sen gick det bra att skruva in kolven. På högra sidan.
På vänstra sidan lyckades jag inte få den att gå in med samma trick men efter ytterligare en halvtimmes tryck/skruv så ville även den kolven in.
Finns det ett enklare sätt?
Finns det sprängskiss så man kan fatta hur det ser ut där inne ihop med handbromsmekanismen?
Jazzblå Variant -02 1,6.
|
|
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|