Forum - Golf 4 (98-04) - Fjärrlås

magsta
Golf 4 1.6 -02 variant Ort: Ovanåker
Lör 21 jun 2008 18:56 Svara med citat
Tjaba. ny här på forumet.
jag köpte precis en Golf variant 1.6 -02
men det är inget fjärrlås på den och jag undrar om det går att köpa til efter och fixa? och är det dyrt?
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 21 jun 2008 21:48 Svara med citat
Man kan alltid motera extra fjärr lås på den.
Priset varierar vart du köper den nånstans och vilka monterar det.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
magsta
Golf 4 1.6 -02 variant Ort: Ovanåker
Mån 23 jun 2008 14:32 Svara med citat
Okej. har ni några bra förslag på sidor där det går att köpa sånt? kanske det till och med finns att köpa orginal? för jag tycker nämligen att nyckeln är grymt snygg till golf när man kan älla ihop den Regular Smiley
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 23 jun 2008 17:15 Svara med citat
Kolla med VAG reservdelsförfrågan via deras hemsida,

tror att deras stilletnyckel kostar en del kombinerad med fjärrstyrning.

Fjärrstyrning består av ett relä och en sändare,
eftersom du redan har centrallåsningen, behöver du inget annat..

Så var det för min volvo 850, monterade in relä och färdig kodad fjärr, lätt som en plätt!

Annnars finns det firmor som installerar Larm etc för några tusingar..

BRL hade erbjudande förut, Cargard 950s larm med fjärrstyrning, glaskross m.m installerat och klart under 3lappar
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Tis 24 jun 2008 17:29 Svara med citat
De vw säljaren sa till mig va att man måste montera larm, kanske ljög apa men iaf, o cargard 950s har jag, kanonbra
elrobbo
Golf 4 1.6 Variant-04 Ort: Motala
Ons 31 dec 2008 14:01 Svara med citat
Hej. Har samma fundering till min. jag hörde på lokala vwverkstaden, o fick till svar att det skulle kosta runt 10 000kr. De fick byta något s.k ''komfortdon''. Men hur svårt kan det vara? Har ju centrallås. Hur funkar det om man installerar larm? Får man fjärrlås då? /Robin
ROSSAN
Donator 50 Golf 3 vr6 Ort: Stockholm
Ons 31 dec 2008 14:33 Svara med citat
Det som jag tycker är mest prisvärt är ju att installera ett larm, för ni har väll c-lås??

Annars kan man köra en snikvariant med ett radiostyrt relä, men då får man ingen indikering på om man har låst bilen eller ej.

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Ons 31 dec 2008 17:40 Svara med citat
elrobbo skrev:
Hej. Har samma fundering till min. jag hörde på lokala vwverkstaden, o fick till svar att det skulle kosta runt 10 000kr. De fick byta något s.k ''komfortdon''. Men hur svårt kan det vara? Har ju centrallås. Hur funkar det om man installerar larm? Får man fjärrlås då? /Robin

Installerar du larm får du fjärrstyrt c-lås på köpet så att säga. Om du nu har c-lås sedan tidigare.
Gjorde detta på min mammas Polo 06a nyss också så slipper man använda nyckeln. Gick la loss på 3000 eller nåt, fick lite rabatt då...2000kr
elrobbo
Golf 4 1.6 Variant-04 Ort: Motala
Mån 05 jan 2009 18:52 Svara med citat
Vad tror ni om: http://www.autokatalogen.se/afw/motala/view_article_info.do?articleNo= 153657 (hoppas ni kommer åt länken)
ROSSAN
Donator 50 Golf 3 vr6 Ort: Stockholm
Mån 05 jan 2009 22:04 Svara med citat
elrobbo skrev:
Vad tror ni om: http://www.autokatalogen.se/afw/motala/view_article_info.do?articleNo= 153657 (hoppas ni kommer åt länken)

Som jag skrev ovan, en snikvariant mycket bättre att montera ett godkänt larm istället.

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Mån 05 jan 2009 23:45 Svara med citat
ROSSAN skrev:
Som jag skrev ovan, en snikvariant mycket bättre att montera ett godkänt larm istället.

Tro på vad Rossan skriver för att han är larm möntör.