Forum - Golf 4 (98-04) - Färgkod?

Harada
Golf 4 GTI -00 Ort: Lidköping
Tis 13 jan 2009 23:34 Svara med citat
Vart kan man få tag på bilens färg kod?

Vad ja vet så brukar de stå i serviceboken på förstasidan, motorrummet eller i bagaget.

Jag har letat men inget hittat. Min tyska är ju inte den bästa, kanske har man missat något? Think
AlSopranos
Golf 4 1.6 -99 Ort: Stockholm
Ons 14 jan 2009 1:19 Svara med citat
Om jag minns rätt så såg jag min färgkod precis under bagaget vid reservdäcket nånstans där.
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 14 jan 2009 1:28 Svara med citat
Skall stå i instruktionsboken också. Smile
Stod inte i pärmen på min utan man fick bläddra ett blad, (Tyskimport), sen är det en extra 4-kantig klisterlapp med en massa info. på, där står äver färgkoden. Smile
AlSopranos
Golf 4 1.6 -99 Ort: Stockholm
Ons 14 jan 2009 1:31 Svara med citat
Precis
Harada
Ons 14 jan 2009 7:37 Svara med citat
Jag har letat igenom allt som följde med bilen och de FINNS verkligen inte. jag vet vart de brukar stå för de använder vi oss av på jobbet när vi gör hjulinställningar.

Finns de ingen annanstans man kan kolla upp färg koder.. har inte tex VAG de i sin databank?
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 14 jan 2009 10:39 Svara med citat
Jo det borde dom ha om all info om bilen är rätt.
Eftersom min är Tyskimport, så kan jag få upp lite olika modeller på olika internetsidor där man skriver in sitt regnummer för att få upp lista om delar.
Lagabasen säger att jag har en Bora 2,3 vilket är helt fel.
Mekonomen funkar inte alls.
Däremot verkar det fungera hos VAG själva.
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Ons 14 jan 2009 11:52 Svara med citat
Åker du till VAG å snor åt dig lackerarduden så kommer han nog direkt kunna se vilken färg du har, om inte annat matcha mot de möjliga färgkoder som finns för MK IV.
Harada
Ons 14 jan 2009 12:43 Svara med citat
Jag får åka förbi och höra, de börjar ju bli dags att små fixa innan man tar ut den Razz