Forum - Golf 4 (98-04) - Smörjpunkter?

cylon
Golf 4 V6 4Motion -00 Ort: Luleå
Sön 11 jan 2009 2:27 Svara med citat
Det knirrar och knarrar i bakändan och jag har ännu inte tittat nåt närmre under bilen var det ska smörjas. Nån som har ett schema över smörjpunkter? Kanske både fram- och bakvagn?

VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Sön 11 jan 2009 16:07 Svara med citat
Tror inte det finns så många smörjpunkter på en vanlig personbil,det lär vara bussningarna som knarrar pga att de är torra. Byte av dessa är att föredra även om knarret nog kan minska genom att spruta silicon-spray eller annat "gummi-smörjande" på bussningarna men håller nog bara ett tag...

Smörjpunkter på din bil lär väl vara i drivlinan och fett i knutarna men jag tolkar det som att knarret är från bussningar och leder?
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 11 jan 2009 17:33 Svara med citat
Du kan ta nåt typ av smörjfett med spruta och trycka mellan bussning och bakaxeln....

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Sön 11 jan 2009 20:49 Svara med citat
Hade/har gnissel från höger bak till och från, har kommit fram till att det kommer från låsningen till sätesfällningen, bara smörja lite där så försvann det.

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se
cylon
Mån 12 jan 2009 12:59 Svara med citat
Ok, det låter iaf från bakvagnen. har nåt liknande på min Trans am. Om jag ska byta bussningar, finns det några som rekommenderas före andra?

Bilfirman jag köpte den av sa att det behövdes smörjas... nånstans... Smile Har kvar garanti så de kan få fixa det innan den går ut. Sen kan jag byta bussningar.

VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
vw___tompa
Golf 4 GTI Turbo 99a Ort: Borlänge
Ons 14 jan 2009 18:07 Svara med citat
cylon skrev:
Ok, det låter iaf från bakvagnen. har nåt liknande på min Trans am. Om jag ska byta bussningar, finns det några som rekommenderas före andra?

Bilfirman jag köpte den av sa att det behövdes smörjas... nånstans... Smile Har kvar garanti så de kan få fixa det innan den går ut. Sen kan jag byta bussningar.
å Då kan du åka dit med bilen så får dom smörja.. Fan tror dom att det är nån traktor dom har sålt.
cylon
Ons 14 jan 2009 19:41 Svara med citat
vw___tompa skrev:
å Då kan du åka dit med bilen så får dom smörja.. Fan tror dom att det är nån traktor dom har sålt.

var visserligen jag som sa åt dem att gnirket slutat när jag var där sist. Embarassed men men.... smörjas ska det på nåt sätt!

VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750