Harada
Golf 4 GTI -00 Ort: Lidköping |
| Ons 10 dec 2008 23:29 |
|
Tjena fick min vinge idag!
Blev lite paff då de inte fanns några fästen?
Hur monterar man en sån vinge? limma? sika?
|
|
n0b0dy_
Ingen VW Ort: Kristianstad |
| Tor 11 dec 2008 0:36 |
|
| Vissa brukar använda dubbelhäftat tejp.. Starkare än man tror..
|
|
nitr2ox
Donator 175
Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm |
| Tor 11 dec 2008 1:24 |
|
Asså det är ju inte så stor påfrestning på vingen egentligen så tejp borde säkert funkar, ta samma sort som man fäster hajfens antenner med
|
|
Harada
| Tor 11 dec 2008 7:26 |
|
Tack för tipsen men tror ni de funkar med vanlig dubbelhäftande!? man vill ju inte att den ska lossa om man busar i 200+
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Tor 11 dec 2008 11:03 |
|
Jag limmade min vinge med ett sika liknande lim som följde med vingen, sitter som satan. Gjorde samma med min gamla Golf mk3.
Se bara till att du får bra press när den limmas så att du får bra kontakt mellan bakluckan och vingen.
Jag tejpade fast vingen och la tyngd på den medan den limmades, stod inomhus i 1½ dygn för säkerhets skull.
|
|
Harada
| Tor 11 dec 2008 18:18 |
|
Okej jag får lite på dig edge
tack för alla svar
|
|
Edge
| Tor 11 dec 2008 22:19 |
|
| Harada skrev: | Okej jag får lite på dig edge
tack för alla svar  |
Hehe, om min vinge suttit i 1,5 år med körning året om, och om man får säga det, "aningens" för fort, så lär den hålla även för dig. hehe
Kom bara ihåg att limma på rena ytor, så att det fäster ordentligt, och press.
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Fre 12 dec 2008 1:53 |
|
Katten ser intresserad ut
Men undra hur det håller med dubbelhäftande om man t.ex kör biltvätt med borstar
Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
Hägglund
Donator 25
Golf 5 2006 Ort: Örnsköldsvik |
| Fre 12 dec 2008 9:11 |
|
| Sam skrev: | Katten ser intresserad ut
Men undra hur det håller med dubbelhäftande om man t.ex kör biltvätt med borstar |
Dubbelhäftat tejp från 3M. Sitter riktigt bra.
3M har många olika sorters dubbelhäftat tjep, te.x att vissa är bara till plast mot plast,
plast mot metall osv.
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Fre 12 dec 2008 11:05 |
|
| Harada. var köpte du din vinge o vad fick du ge för den?
|
|
Edge
| Fre 12 dec 2008 11:37 |
|
| Sam skrev: | Katten ser intresserad ut
Men undra hur det håller med dubbelhäftande om man t.ex kör biltvätt med borstar |
Kör endast handtvätt på min ändå, för lackens skull.
Men det lär inte vara några problem eftersom vingen inte sticker utanför bilens längd. Hade den varit en halv meter eller nåt hade det säkert blivit problem.
|
|
Harada
| Fre 12 dec 2008 18:04 |
|
Jag köpte vingen av "sebbe_art" på tradera! 1000 + frakt (218) han har massor nya delar till salu!
jo limmet/tejpen är nog starkare än man tror
ja ska köra med sika lim tror ja. någon som vet vilken sort som är bäst?
|
|
n0b0dy_
Ingen VW Ort: Kristianstad |
| Lör 13 dec 2008 0:03 |
|
| Harada skrev: | Jag köpte vingen av "sebbe_art" på tradera! 1000 + frakt (218) han har massor nya delar till salu!
jo limmet/tejpen är nog starkare än man tror
ja ska köra med sika lim tror ja. någon som vet vilken sort som är bäst? |
Hade dubbelhäftande tejp på min garderob på en alu list... försökte ta veck den, kan säga att jag fick dra hååååårt
|
|
Liwgren
Golf 4 GTI 2003 Ort: Malmö |
| Lör 27 dec 2008 19:55 |
|
Min vinge sitter med PLA4 tror jag de heter, byggare lim, den får man aldrig av igen, hur bra som helst.. jag hade inte litat på dubbelhäftande tejp.
Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
elrobbo
Golf 4 1.6 Variant-04 Ort: Motala |
|
Liwgren
Golf 4 GTI 2003 Ort: Malmö |
| Lör 27 dec 2008 20:19 |
|
När det gäller din variant elrobbo, hade jag spacklat igen skruvhålen i vingen och lämnat den på lack och sedan limmat den, för jag personligen hade inte velat göra hål i luckan, de rostar så jäkla lätt där. Tycker jag, så man itne tar några onödiga risker.
Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
elrobbo
Golf 4 1.6 Variant-04 Ort: Motala |
| Lör 27 dec 2008 20:29 |
|
| Okok.. Ja det känns som det lätt kan börja rosta där.. Vad ska man ha för tejp då? O vart hittar man den?
|
|
Harada
| Tor 15 jan 2009 12:45 |
|
Om någon är intresserad:
Ringde till chefen på Sika i Sverige idag (genom jobbet), han föreslog att ja skulle använda "sika aktivator" att göra rent med, sen var de bäst anpassade limmet "sika 252" ! De skulle aldrig gå att få isär sa han
Så de är de de får bli
|
|