Tjena tänkte kolla fall någon visste varför de sjuter lågor ibland?
Min GTI 1,8t sjuter 1m låga mellan växlarna vid fullvarv (ibland, inte alltid)
Har KN filter i lådan, 3" DP utan katt och 2,5" CB med en fullflödes dämpare!
De är ju i princip raka rör hela vägen!
Riktiga rallybilar och ban-raceing bilar har ju längre Overlap på kamtiderna för att kyla Motornsavgaser/grenrör och bränna upp oförbrända avgaser.. (Därför sjuter de eld när dom växlar)
Men min gti är ju ingen ban-bil (än ) tänkte höra fall de är någon annan med samma fenomen!?
Bilen går perfeckt och märker inget av de, ja störs inte av att de eldar lite ibland häller så för den skullen spelar de ingen roll. Jag är intresserad av varför och om någon vet fall de är farligt!? De enda jag kan tänka mig är att de kan bränna till lite ljuddämparna
Det skall tydligen lysa till lite bakom mig också när jag fått upp bra temp i systemet, dock inga 1m lågor direkt.
Har visserligen racekatt och 2st fullflödes dämpare.
Men det smäller iaf.
Inget farligt alls, det är lite bränsle som inte förbrukats helt som antänder i systemet.
Det enda är väl om du skickar ut mycket lågor är väl att de kan missfärga lacken och/eller tillslut smälta den samt kofångaren bak.
Det skall tydligen lysa till lite bakom mig också när jag fått upp bra temp i systemet, dock inga 1m lågor direkt.
Har visserligen racekatt och 2st fullflödes dämpare.
Men det smäller iaf.
Inget farligt alls, det är lite bränsle som inte förbrukats helt som antänder i systemet.
Det enda är väl om du skickar ut mycket lågor är väl att de kan missfärga lacken och/eller tillslut smälta den samt kofångaren bak.
Okej ne jag har inte brytt mig så mycket om de häller.
De ser doc lite häftigt ut på kvällen när man busar med någon hehe