Forum - Golf 1 (74-84) - Grenrörs frågor!

jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås
Ons 11 feb 2009 11:28 Svara med citat
Passar ett turbodiesel grenrör från en tvåa på min 1.8 bensin motor?

syns man inte så finns man inte!
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Ons 11 feb 2009 16:32 Svara med citat
jonasbage skrev:
Passar ett turbodiesel grenrör från en tvåa på min 1.8 bensin motor?

Njae skulle jag säga. Ska du sätta dit turbo så lär du vända det uppochner och slipa lite på nåt ställe. Men hade du bara tänkt byta ditt grenrör (sprucket?) så skaffa nåt som passar. Vet inte på rak arm vad det är för grenrör på caddyn.. lite skillnad mellan motorer och årsmodeller.
jonasbage
Ons 11 feb 2009 18:18 Svara med citat
Tänkte sätta på turbo, men kom på att det kommer bli en massa jobb med att få in luften från turbon till motorn? med tanke på att LMM sitter i luftburken? så vet ajg inte hur jag ska få det att funka!

graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 11 feb 2009 18:20 Svara med citat
Luftburk innan turbo? Regular Smiley
jonasbage
Tor 12 feb 2009 15:12 Svara med citat
Hela sprutet innan turbo? känna inte jätte bra! har ju iofs inte kollat hur det ser ut, om det sitter separat eller ihopkopplat, får kolla det i morgon så kan ja bestämma mig efter det! Regular Smiley

Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara
Tor 12 feb 2009 18:00 Svara med citat
Du suger med turbon genom burken sen från turbon till en intercooler sen intercoolern till insug... och innan insuget precis kan sätta en kallstartsspridare som du styr med en tryckventil från saab og900 turbo... vips så har du fixat extra soppa =P på tryckkontakten kan du även ställa vid vilket laddtryck som du vill ha den extra soppan...