zone_tr
Golf 4 Ort: Utomlands |
| Fre 13 feb 2009 10:24 |
|
Har ett skumt fel.. Ibland när jag ligger i jämn hastighet runt 90-100 så dör motorn plötsligt i c:a 5 sekunder sedan drar den igång igen, dvs om jag låter bli att koppla. Får en känsla av att den inte får någon soppa (all el fungerar under tiden). Har börjat se ett mönster tror jag, detta händer enbart när jag har kört c:a 50 mil efter tankning. När jag sedan tankar igen så finns det alltid ganska många liter kvar i tanken, så det enklast och pinsammaste problemet borde vara uteslutet.
Någon som känner igen syndromet?
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
| Fre 13 feb 2009 14:40 |
|
| Vatten i tanken? Kör alltid på så full tank som möjligt säger man ju för att undvika de...just a thought
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Mån 16 feb 2009 23:02 |
|
| zone_tr skrev: | Har ett skumt fel.. Ibland när jag ligger i jämn hastighet runt 90-100 så dör motorn plötsligt i c:a 5 sekunder sedan drar den igång igen, dvs om jag låter bli att koppla. Får en känsla av att den inte får någon soppa (all el fungerar under tiden). Har börjat se ett mönster tror jag, detta händer enbart när jag har kört c:a 50 mil efter tankning. När jag sedan tankar igen så finns det alltid ganska många liter kvar i tanken, så det enklast och pinsammaste problemet borde vara uteslutet.
Någon som känner igen syndromet? |
Den symptomen du berättar känner jag igen.
Kolla upp av luftningen till tanken.
Kan vara en klämd slang.
|
|
zone_tr
| Tis 24 feb 2009 12:56 |
|
| polomannen skrev: | Den symptomen du berättar känner jag igen.
Kolla upp av luftningen till tanken.
Kan vara en klämd slang. |
Just det! nu kan vi vara något på spåret. Frågan är bara var luftningen sitter? Någon som vet?
|
|
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping |
| Tis 24 feb 2009 13:57 |
|
Hejsan
hur är det med tanklocket? har du bytt? själv så köpte jag ett låsbart som skulle passa GolfIV för att det finns lock för luftning och utan, har hört en episod där hela tanken skrynklades ihop p.g.a. fel lock utan luftning, så jag borrade ett litet hål för säkerhets skull genom den inre delen av locket och provade och blåste därigenom och luften gick runt, bara ett tips, kan ju vara något annat stopp hos dig
mvh Uffe/bildock
|
|
zone_tr
| Ons 25 feb 2009 14:31 |
|
| bildock skrev: | Hejsan
hur är det med tanklocket? har du bytt? själv så köpte jag ett låsbart som skulle passa GolfIV för att det finns lock för luftning och utan, har hört en episod där hela tanken skrynklades ihop p.g.a. fel lock utan luftning, så jag borrade ett litet hål för säkerhets skull genom den inre delen av locket och provade och blåste därigenom och luften gick runt, bara ett tips, kan ju vara något annat stopp hos dig
mvh Uffe/bildock |
Ska kolla. Alla förslag är välkomna!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|