zamboni
Golf 7 1.4 tsi GT-16 Ort: Piteå |
| Sön 28 mar 2010 18:58 |
|
Behöver goda råd. Motorstyrningslampan lyste. In på Mekonomen, felmeddelande som i rubriken. Har nu bytt trycksensorn men hade sönder kontakten som ska till den. Försökte felsöka evakueringen från kolfiltret och bakåt. Öppen slang fram till något där även en kontakt satt. Därifrån var det omöjligt följa slangen utan att riva motorn. Kan det vara filtret som spökar? Nåväl, trots att sensorn inte är kopplad lyser inte lampan.
Förstår att jag låter förvirrad men, HJÄLP
mvh zamboni
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Sön 28 mar 2010 20:18 |
|
| Standard fel med kabelbrott till trycksensorn, kablaget är för kort så det går av men antar du kollat det när du bytte sensorn ?
|
|
zamboni
| Sön 28 mar 2010 20:26 |
|
| Märkte inget förrän jag sprättade bort kontakten, den föll till golvet. sen är det ju omöjligt koppla kablarna igen. Går det byta kontakten?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Mån 29 mar 2010 14:40 |
|
| Finns skarvkablar med stift och kontakthus på VAG
|
|
zamboni
| Mån 29 mar 2010 15:17 |
|
| Japp, har beställt. Var troligen inget fel på sensorn alltså, får trösta mig med att ha en i reserv nu. Återstår problemet med bränsleevakueringen. Enligt verkstan oftast fel på filtret eller tät slang. Filtret kostar över 1000 spänn så det blir nog lite felsökning först. Första slangbiten är dock öppen, sen blir det lite knivigare att kolla. Borde det bubbla i tanken om man blåser i andra slangen? Nåväl, tack för hjälpen.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|