Forum - Golf 1 (74-84) - Vart få tag på dessa delar,å ett par frågor.

Mattsvart
Golf 1 1,6-82a Ort: Uppsala
Tis 23 dec 2008 23:24 Svara med citat
Värmefläkt ny tips på företag. Har beställt en för 495kr men ja har väntat i 3 väckor å inget händer. Börjar lessna, jobbigt utan.

Bakljus så billigt som möjligt så tips på de vore fint. Är en 82a jag har så vilka årsmodeller passar?

Dörr hantaget e helt slut så vart kan man få tag i ett par nya så nycklarna stämmer på båda sidorna. E en två dörrars. Gärna bililgt

Förvärmningen är lite lurig måste hålla varv en bra stund innan han går bra på chåk nä de e kallt ska det vara så?

Och hur svårt e det att byta värmefläkt på en 82a? Mvh Simon
Eskilade
Golf 1 1.6 -83 Ort: Nyköping
Tis 23 dec 2008 23:26 Svara med citat
Handtag går att köpa billigt från Ebay, finns även helkromade Smile
Sitter det inte manuell choke på din bil? Min -83a har det. Testa dra i den innan du startar!

Typ1 -60 | Golf C -83
www.6volt.nu
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Ons 24 dec 2008 10:05 Svara med citat
Värmefläkt går ju att köpa på bilskrotar, kolla bara så inte vridknappen till fläktstegen inte är glapp. Lättast är väl att sätta sladdar direkt till fläkten och se om den snurrar.
Bytet är ganska lätt men ändå lite trångt att få ut den, man måste vrida och bända lite.

Bakljus passar från 81-84, finns säkert på skroten

Handtag finns också på skrotar, handtag från årsm -76 passar, även golf 2 passar.. finns oftast liggandes på nån hylla så fråga runt lite.
Mattsvart
Fre 09 jan 2009 13:19 Svara med citat
Provade att hänga dit hantag från en tidig golf 2a men fick det inte att lira. Ska det värkligen passa bolt on lr måste man modda?
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Fre 09 jan 2009 15:00 Svara med citat
Ska passa direkt.

Inte aktiv längre.
Mattsvart
Fre 09 jan 2009 16:02 Svara med citat
Ok passar alla årsmodeller lr bara vissa? Problemet är att nyckel inte går att vrida runt fult utan man måste trycka på knapen sen vrida resten. Sen när man gjort det måste man lirka lite i låset så dörn går att stänga. Jag tog hantagen från en tvådörrars golf 2. Den hadde bara lås på förar sida så sidan där det inte satt nått lås passa inte alls den reagerade inte när man tryckte på knappen men ska det passa?
Golfarn
Donator 50 Golf 3 2,0 -96 Ort: Falkenberg
Sön 22 feb 2009 22:05 Svara med citat
Autodelar.net är en bra sida med billiga delar:)

Allt är till salu, till rätt pris:)
jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås
Mån 23 feb 2009 23:40 Svara med citat
Jag bytte handtag på caddyn i veckan, satt ett från en 4 dörrars golf på innan, men bytte till ett från en tvådörrars tror jag, fick iaf byta tryckplattan till låsningen mellan dom för att få det att lira ihop! kanske kan vara något sånt för dig också?

syns man inte så finns man inte!