kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors |
| Sön 22 feb 2009 18:57 |
|
| Har lite startproblem av och till. Vanligtvis startar Golfen direkt utan gas. Men ibland får jag köra startmotorn längre och gasa för att få igång den. I dag tog jag loss motorstyrdatorn och kollade kablar och jordningar. En jordning var dålig, får se om det blir bättre nu. MEN - är det dumt att ta loss "datorn" och öppna den. Den kan ju vara fuktig inuti eller något sådant och då är det ju bra att torka ur och göra rent - eller?
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Sön 22 feb 2009 19:00 |
|
| kladden skrev: | | Har lite startproblem av och till. Vanligtvis startar Golfen direkt utan gas. Men ibland får jag köra startmotorn längre och gasa för att få igång den. I dag tog jag loss motorstyrdatorn och kollade kablar och jordningar. En jordning var dålig, får se om det blir bättre nu. MEN - är det dumt att ta loss "datorn" och öppna den. Den kan ju vara fuktig inuti eller något sådant och då är det ju bra att torka ur och göra rent - eller? |
Gör rent och var försiktig när du gör det.
Vilken jordning var det dålig...???
Lagar VW/Audi till bra priser skicka pm!!
|
|
kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors |
| Sön 22 feb 2009 19:02 |
|
En brun jordning alldeles intill datorn. Jordskruven sitter i en plasthylsa och muttern har blå plasthatt.
Du menar alltså att det är OK att öppna datorn för rengjöring?????????
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Sön 22 feb 2009 19:05 |
|
| kladden skrev: | En brun jordning alldeles intill datorn. Jordskruven sitter i en plasthylsa och muttern har blå plasthatt.
Du menar alltså att det är OK att öppna datorn för rengjöring????????? |
Öppna och titta hur det ser ut.
Och ja det är okay att blåsa rent det.
Lagar VW/Audi till bra priser skicka pm!!
|
|
icomr5
Golf 4 1.6-00 Ort: Gävle |
|
icomr5
Golf 4 1.6-00 Ort: Gävle |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|