Forum - Golf 4 (98-04) - Startproblem - motorstyrdator

kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors
Sön 22 feb 2009 18:57 Svara med citat
Har lite startproblem av och till. Vanligtvis startar Golfen direkt utan gas. Men ibland får jag köra startmotorn längre och gasa för att få igång den. I dag tog jag loss motorstyrdatorn och kollade kablar och jordningar. En jordning var dålig, får se om det blir bättre nu. MEN - är det dumt att ta loss "datorn" och öppna den. Den kan ju vara fuktig inuti eller något sådant och då är det ju bra att torka ur och göra rent - eller?
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 22 feb 2009 19:00 Svara med citat
kladden skrev:
Har lite startproblem av och till. Vanligtvis startar Golfen direkt utan gas. Men ibland får jag köra startmotorn längre och gasa för att få igång den. I dag tog jag loss motorstyrdatorn och kollade kablar och jordningar. En jordning var dålig, får se om det blir bättre nu. MEN - är det dumt att ta loss "datorn" och öppna den. Den kan ju vara fuktig inuti eller något sådant och då är det ju bra att torka ur och göra rent - eller?

Gör rent och var försiktig när du gör det.
Vilken jordning var det dålig...???

Lagar VW/Audi till bra priser skicka pm!!
kladden
Golf 6 1,6 TDI 4M Variant Ort: Bengtsfors
Sön 22 feb 2009 19:02 Svara med citat
En brun jordning alldeles intill datorn. Jordskruven sitter i en plasthylsa och muttern har blå plasthatt.
Du menar alltså att det är OK att öppna datorn för rengjöring?????????
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 22 feb 2009 19:05 Svara med citat
kladden skrev:
En brun jordning alldeles intill datorn. Jordskruven sitter i en plasthylsa och muttern har blå plasthatt.
Du menar alltså att det är OK att öppna datorn för rengjöring?????????

Öppna och titta hur det ser ut.
Och ja det är okay att blåsa rent det.

Lagar VW/Audi till bra priser skicka pm!!
icomr5
Golf 4 1.6-00 Ort: Gävle
Tor 26 feb 2009 20:02 Svara med citat
Min betedde sig lika ny styrdon!! kodade nyckeln oxo hemma till nya boxen
http://hem.passagen.se/icomr5/ecu ibiza.JPG

HMP
icomr5
Golf 4 1.6-00 Ort: Gävle
Tor 26 feb 2009 20:20 Svara med citat
Länken som fungerar..hoppas det löser sig med ecu fixade min så här http://hem.passagen.se/icomr5/ecu.jpg.JPG

HMP