Forum - Golf 4 (98-04) - Bilen Rycker under körning stängs även av och svårstartad

nuuska
Golf 4 Ort: Södertälje
Mån 02 mar 2009 20:34 Svara med citat
Hej.
jag har en golf-4 1.6 16v års:99 som börjar spöka
den hackar till under körning och dör även när man ska svänga i en korsning när man trycker ner kopplingen. detta händer endast när bilen är varm.

felsökte bilen tidigare idag och fram 2 st felkoder.
Luftmassemätaren och varvtalsgivaren

har bytt luftmassemätaren utan några resultat och nu så undrar jag om någon vet vad det kan vara?
vill även veta vart varvtalsgivaren sitter. har även hört att man alltid får felkoden på varvtalgivaren när bilen e avstängd under felsökningen vilket den va när jag felsökte den.
zone_tr
Golf 4 Ort: Utomlands
Ons 04 mar 2009 15:58 Svara med citat
nuuska skrev:
Hej.
jag har en golf-4 1.6 16v års:99 som börjar spöka
den hackar till under körning och dör även när man ska svänga i en korsning när man trycker ner kopplingen. detta händer endast när bilen är varm.

felsökte bilen tidigare idag och fram 2 st felkoder.
Luftmassemätaren och varvtalsgivaren

har bytt luftmassemätaren utan några resultat och nu så undrar jag om någon vet vad det kan vara?
vill även veta vart varvtalsgivaren sitter. har även hört att man alltid får felkoden på varvtalgivaren när bilen e avstängd under felsökningen vilket den va när jag felsökte den.

Jag har precis samma problem. Hörde något om varvtalsregulatorn men sen kom jag inte längre. Sen försvann problemet. Nu har det dykt upp lite då och då...
nuuska
Golf 4 Ort: Södertälje
Ons 04 mar 2009 18:45 Svara med citat
Åkte tillbaka till verkstaden med en luftmassemätare, vi byte ut den men så kom det en ny kod varvgivarn . satte på den nya kamaxelgivaren och nu går bilen som den ska igen Smile