cylon
Golf 4 V6 4Motion -00 Ort: Luleå |
| Tor 20 nov 2008 21:33 |
|
Bakluckan låses inte upp med centrallåset utan jag får låsa upp med nyckel. När jag låser upp måste nyckeln vara exakt i ett visst läge för att luckan ska gå upp. Är det vintern som spökar med låset eller nåt annat? Luckan gick utmärkt att öppna innan jobbet men när jag skulle hem vart det stopp. VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
|
|
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping |
| Tor 20 nov 2008 23:34 |
|
Hejsan
jaghar också haft problem med luckan och döm om min förvåning att kabeln som löper inuti den ena gummitutan bredvid gångjärnet hade gått av!!!!! p.g.a. för kort kabel så den hade blivit så sträckt att den inte höll.Det är tydligen inte något ovanligt fel på våra bilar så möjligheten finns att ditt fel ligger där
mvh Uffe/bildock
|
|
Gangsterkeps
Golf 4 1.6 -98 Ort: Västerås |
| Fre 21 nov 2008 9:43 |
|
Att bakluckan krånglar verkar inte vara något ovanligt problem på Golf IV.
Har själv haft problem med krånglande lås i bakluckan.
Kolla denna tråd: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=8086
|
|
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping |
| Fre 21 nov 2008 10:32 |
|
Jag hade faktiskt ett problem till som kan vara intressant att notera. Stiften till elmotorn för låset på koffertluckan var rostiga, ja just så rostiga att ingen ström kunde passera, då stiftens material inte är av någon speciellt fint material. p.g.a. motorns placering bildas kondens som gör att stiften rostar. Jag köpte ny motor den var ganska billig men jag plockade sönder den gamla och smorde upp alla rörliga delar samt putsade av stiften och med lite fett därpå har använt den igen vid senare tillfälle, kolla där också så får du se om inte ditt problem till sist blir löst
mvh Uffe/bildock
|
|
cylon
| Fre 21 nov 2008 14:11 |
|
Jag ska försöka ge mig på det och se om jag får till det. men hur får man bort plasten? två skruvar i handtagen men hur många clips sitter den med och var? försökte lite igår men vågade inte bryta för mycket med risk för att knäcka ett fäste. VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
|
|
Gangsterkeps
| Fre 21 nov 2008 14:19 |
|
Som jag kommer ihåg det så var det bara skruvarna i handtagen och sen ett flertal clips. Det är bara att bryta lite försiktigt så släpper clipsen. Dom är enkla att byta ut i fall något skulle gå sönder. Ingen fara att du knäcker något fäste.
Lycka till!
|
|
cylon
| Ons 10 dec 2008 10:54 |
|
Lämnade in bilen eftersom det hela gick på garantin från bilfirman. Och det var som bildock föreslog, en kabel hade gått av! VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
|
|
Jimb0
Golf 4 1,8 -99 Ort: Umeå |
| Mån 15 dec 2008 21:25 |
|
| Jag har tyvär samma problem med min baklucka vilken kabel va det som va av och var sitter den?? tänkte ta och ta lös plasten på bakluckan senare och kolla vad det kan va men skulle vilja veta vilken kabel andra haft problem med
|
|
cylon
| Tis 16 dec 2008 17:09 |
|
Jag vet inte var den sitter iom att jag lämna in bilen på verkstad och gick å jobba under tiden
men nån annan här kanske har svaret? VW Golf V6 4motion
Kawasaki Z750
|
|
Gangsterkeps
| Tor 18 dec 2008 10:48 |
|
| Jimb0 skrev: | | Jag har tyvär samma problem med min baklucka vilken kabel va det som va av och var sitter den?? tänkte ta och ta lös plasten på bakluckan senare och kolla vad det kan va men skulle vilja veta vilken kabel andra haft problem med |
Börja med att ta bort plasten på bakluckan så ser du låset ganska bra. Att kolla kablarna vid låset i bakluckan är inga problem, det är inte så många.
|
|
Jimb0
| Tor 18 dec 2008 15:09 |
|
Jo ska ta bort plasten senare om nån vecka årkar inte nu ...men ska inte vara så svårt att hitta felet tycker jag eller hoppas kanske man ska säga
|
|
Jimb0
| Fre 02 jan 2009 17:03 |
|
Jag har tagit bort plasten idag då hela låscylindern eller hur man säger försvan in i bakluckan när jag skulle öppna.
Det som va konstigt är att när jag tog och tryckte tillbaka allt så fastnade själva cylindern och allt funka till och med centrallåset men ibland så slutar det funka så det är nåt som inte sitter fast som det ska får lov att kolla lite mer på det när jag får tid.
men hur sitter själva låset eller låscylindern fast i lyckan igentligen????
|
|