Weckis
Golf 4 -02 Ort: Skövde |
|
patrik_a
Golf 1 GL -83 Ort: Jönköping |
Tis 03 mar 2009 21:18 |
|
Bilen var i bra skick.
Behåll den som den är, tona rutorna lite mer, toningsfilm el. spray till fram- & bakljusen, sänk den & släng på en uppsättning av dem här: http://www.dubmeister.co.uk/wheels/artec_ad_blk.jpg
Men men, smaken är som baken.. hairy scary!
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
Tis 03 mar 2009 21:25 |
|
Tycker absolut att du ska köra på ett cleant lite mer förfinat orginalstuk ! har en jobbakompis som har en uppsättning coilovers till salu till bra pris ! köp den och montera, få ner den mot marken lite, tona rutor och en nice takvinge och ev par snygga eftermarknads strålkastare men inte mer ! som som ovanstående smaken är som baken tyvärr inget fan av tupperware plastade golfar
|
|
Weckis
|
Weckis
|
Rysktalande
VW Caravelle 2.5 Ort: Skövde |
Tor 05 mar 2009 23:07 |
|
Jag tänkte köpa angel eyes till min fyra, kan köpa åt dig också om du vill ha? samt bakljus. EddiE Hannanov
073-5338455
|
|
Weckis
Fre 06 mar 2009 8:45 |
|
Rysktalande skrev: | Jag tänkte köpa angel eyes till min fyra, kan köpa åt dig också om du vill ha? samt bakljus. |
Tackar..
Hova.com har beställt svarta baklampor samt svarta strålkastare med angel eyes, dom har lovat att hjälpa mig lite med bygget. Men uppskattar att du gav mig chansen.
Fick ett paket idag med fjäderbensstag och hämtade dom nya fälgarna på Vianor..
Ja, jag satte på dom direkt.... Var den förste som dom satte på sommardäck på i år, dom tyckte jag var lite tidig med det.
Såg att du bodde i Skövde, vi lär väl ses hoppas jag.
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
Fre 06 mar 2009 10:37 |
|
Var du intresserad av min front eller?
Annars får jag snart fundera på om jag skall göra nåt åt den och montera den själv.
Snart säsong å allt ju.
|
|
Weckis
Fre 06 mar 2009 14:28 |
|
Edge skrev: | Var du intresserad av min front eller?
Annars får jag snart fundera på om jag skall göra nåt åt den och montera den själv.
Snart säsong å allt ju.  |
Hoppar över din front.. Normal pris men jag har ingen avändning för restarande produkter du skickade med... Läppen, ljusen mm.
Hoppas att du blir av med den.
Fått ett bättre pris från butik på Rieger kit..
|
|
Edge
Lör 07 mar 2009 0:12 |
|
Okaj, som du vill. Bra att veta att du inte skall ha den så jag kan börja fundera på hur jag själv skall göra som sagt.
|
|
Weckis
Mån 16 mar 2009 19:05 |
|
Sänkningen klar å fälgarna monterade...
Ska sätta sig lite till så sänkningen blir ca:40mm..
Saknar mina strålkastare...
|
|
Rysktalande
VW Caravelle 2.5 Ort: Skövde |
Mån 13 apr 2009 11:09 |
|
Vart bor du i Skövde? EddiE Hannanov
073-5338455
|
|
Weckis
Mån 13 apr 2009 16:07 |
|
Rysktalande skrev: | Vart bor du i Skövde? |
Metropolen Igelstorp
Lite förseningar i byggandet pga att vissa nätbutiker byter ägare eller kursar, suuurt.
Men front å bakparti på G, Euro kursen e ju för fan helt sjuk just nu...
|
|
Weckis
Lör 18 apr 2009 21:05 |
|
Update 18/4....
Va gött!!
Nu sitter strålkastarna på plats...
Xenon sattes på samtidigt.
Bara spoiler kitet som ska hitta hem också
Senast ändrad Tis 21 apr 2009 23:14, ändrad totalt 1 gång
|
|
spookyspook
Golf 5 GTI -06 Ort: Örebro |
Tis 21 apr 2009 20:27 |
|
Blir väldigt fint det här, e det en gti eller en 1.6?
|
|
Weckis
Tis 21 apr 2009 21:17 |
|
De e en 2,0, kollade på GTI samt VR6 innan men tyckte det va lite dyrt med försäkringen. Bestämde mig för denna då jag tycker det är en perfekt första bil. Ingen gatracer precis, men tycker den rör sig bra i nerförsbacke . Nä motorn tar vi nästa år...
Nu fick jag leverans besked om Oettinger kittet... Fan va gött...
Blir det för mycket plaststuk?????
|
|
spookyspook
Tis 21 apr 2009 22:17 |
|
Nej, jag tycker den ser grym ut. hoppas du inte ska ha alla dom där dekalerna bara
|
|
Weckis
Tis 21 apr 2009 22:24 |
|
Heeh...Neee inga dekaler...Tog bilden från deras sida bara...
|
|
spookyspook
Tis 21 apr 2009 22:33 |
|
Haha jag förstod det:) förresten, jag kollade in ett par ögonlock o ett par blinkers från Hova.com. Men sen kom jag till frakt alternativen...vafan ska jag ta där? :O finns ju ca 5 st olika....blir knasig
|
|
Weckis
Tis 21 apr 2009 22:57 |
|
spookyspook skrev: | Haha jag förstod det:) förresten, jag kollade in ett par ögonlock o ett par blinkers från Hova.com. Men sen kom jag till frakt alternativen...vafan ska jag ta där? :O finns ju ca 5 st olika....blir knasig |
????? Beställer inget, utan åker dit å handlar, roligare att se å känna.. Eller så skickar dom skiten bara, efter man ringt å pratat med dom... Örebro till Hova tar ju 1 timme bara, roligt att gå och kolla lite samtidigt...
Men du har väl skapat ett användarkonto på deras hemsida???? Brukar inte vara några problem då???
Kör på postförskott så löser du ut varorna när du får dom..
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
Tor 23 apr 2009 22:17 |
|
Blir nice Qettinger kitten sitter som smäck på 4an, skulle dock köra emblemlös ribb grill i ställe för den på bilden, och ev böse som sagt dessa kitt är precis på gränsen, ska följa orginal linjerna på bilen och inte sticka iväg och sabba själva grundkonceptet från fabrik
|
|
Linuz065
Golf 2 1.8 -89 Ort: Jönköping |
Tor 23 apr 2009 22:57 |
|
Tycker fronten är riktigt snygg!
Sen kanske sidokjolarna smälter in lite dåligt.. men ser bra lovande ut..
|
|
Barry
Golf 3 GTI 16v -94 Ort: Västervik |
Fre 24 apr 2009 21:11 |
|
För mycket plast.
och ögonlock tycker jag är inget vidare.
|
|
Weckis
Sön 17 maj 2009 20:03 |
|
Nu byter vi planer pga att Oettinger inte klarar av leveransen...
Blir en R32 front samt bak kofångare. Får väl kolla på original så vet man att det kommer. Vill ju ha den klar innan sommaren
|
|
Weckis
Lör 06 jun 2009 21:21 |
|
Äntligen sitter R32 kittet på. Olackat än så länge för att den ska justeras in. Lite pill va det allt att få den på plats...
Bilder kommer på front kjolar samt bakstycket.
Ser det för jävligt ut?? Men skit i att det e svart i dagsläget
Ska ner till farsans polare i veckan, han ska fixa till ett avgassystem till dom dubbla utblåsen i baken
Senast ändrad Lör 06 jun 2009 22:06, ändrad totalt 1 gång
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
Lör 06 jun 2009 22:03 |
|
Tycker personligen att R32 paketet ser bäst ut på 4an
|
|
Edge
Sön 07 jun 2009 23:31 |
|
Är det original R-32 eller replika?
|
|
Weckis
Mån 08 jun 2009 9:45 |
|
Edge skrev: | Är det original R-32 eller replika? |
Replika kit. Men sitter som gjutet efter lite justeringar, passformen var godkänd.
Bara få den att sätta sig lite innan lackering samt att jag ska lämna in den för att dom ska anpassa avgassystemet till utblåsen.
Ett litet råd från er..
Har lite huvudbry ang vingen till den...
Funderar på R32 vingen men tror att det kommer att se för stort ut, kanske skulle GTI's vinge bli mer harmonisk med linjerna?????
|
|
spookyspook
Mån 08 jun 2009 11:14 |
|
Jag tycker det ser snyggt ut, o tror gti vingen kommer passa bäst för jag tycker den ser bäst ut också, men det e vad jag tycker.
Är det en 1.6a du har?
|
|
Weckis
Mån 08 jun 2009 11:39 |
|
spookyspook skrev: | Jag tycker det ser snyggt ut, o tror gti vingen kommer passa bäst för jag tycker den ser bäst ut också, men det e vad jag tycker.
Är det en 1.6a du har? |
Vart inne på den med till GTI:_n.. Men e osäker på om den skulle bli för liten jämfört med R32 kittet. E ju ganska fet för övrigt, man kanske inte ser helheten???
De e en sur 2.0 men räcker för stunden, öppet Simota filter med carbonhus så den låter som om den skulle ha 300+++ hahaha. Nä skämt å sido, men är en billig bil att äga som första bil..
|
|