16v_gti
Golf 2 Gti Tdi -84 Ort: Ryd |
| Tis 10 mar 2009 11:41 |
|
Hur mkt behöver man kapa i hjulhusen för att åka låg mk1?
eventuellt bilder kanske ngn ligger på? försökt söka och leta men hittar tusan inget
|
|
epic110
Golf 1 1,6 GL -82 Ort: Linköping |
| Tis 10 mar 2009 12:32 |
|
Rambalkarna är ju det första som tar i, drivaxlarna då alltså.. sen tar väl oljetråget i backen, så frågan är om du behöver kapa i hjulhusen alls? beror ju på hjulstorlek såklart.. undrar va besiktningen säger om att man kapar i rambalkarna egentligen? ja hade tänkt att göra samma sak.. Lägre än brett med massor av camber, slickar ytan råare än snabbt!
|
|
16v_gti
Golf 2 Gti Tdi -84 Ort: Ryd |
| Tis 10 mar 2009 13:28 |
|
| Drivaxlarna tar ju i lite på mk2 när man åker aplågt men mk1 hörde jag det visst var inre styrlederna som tog i ist? sett ngn som kapat upp just för styrlederna här men hittar inte att
|
|
NOlsson
| Tis 10 mar 2009 14:44 |
|
| Som epic säger så lär man kapa ur rambenet, annars tar drivaxlarna i när man åker sänkt på MK1 (och då menar jag inte tok-lågt)!
|
|
Berglund
Moderator Donator 50
Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm |
|
Peppes Bodega
Golf 1 1.6 GL -82 Ort: Västervik |
|
Oskar.C
Golf 1 GTi -82 Ort: Avesta |
| Tis 10 mar 2009 16:42 |
|
Som sagt slå en kik i min tråd
|
|
jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås |
| Tis 10 mar 2009 16:58 |
|
Funkar det samma med caddys i fram att drivaxlarna tar i? eller är det bara ettorna? jag åkte ett tag på genomslagen för att se vart i stan jag kunde åka, men då var jag långt ifrån med axlarna! syns man inte så finns man inte!
|
|
fred
Ingen VW Ort: Borlänge |
| Tis 10 mar 2009 17:00 |
|
| Sänk först och kapa sen om det behövs! Tog då inte i nånstans på min gamla etta och då var coilsen nästan ställda i botten.. Men då är det skillnad diameter på drivaxlarna på gti och vanliga förgasargolfar också så..
|
|
D.E
Ingen VW 535i Ort: Mora |
| Tis 10 mar 2009 18:23 |
|
Det är ingen skillnad på diameter på själva drivaxlarna på GTI och vanliga Golf.
Det tar i i gupp så att det skaver och/eller rycker i ratten.
|
|
jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås |
| Tis 10 mar 2009 19:16 |
|
Tar det endast i med coilovers eller även när man kör med original utan fjädrar? syns man inte så finns man inte!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 10 mar 2009 19:17 |
|
Hm, jag har knappt 3cm till oljetråget, mina drivaxlar tar inte i. 13" 165/55
för små hjul för att uppleva problemet?
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Tis 10 mar 2009 21:35 |
|
| D.E skrev: | Det är ingen skillnad på diameter på själva drivaxlarna på GTI och vanliga Golf.
Det tar i i gupp så att det skaver och/eller rycker i ratten. |
Detta måste jag säga är missvisande.
Ena axeln är grövre på GTi än på vanlig cl.
Kanske inte är på alla men på min gti var det grövre än på mina cl ettor.
Men det är väl bara den långa om jag inte minns fel.
|
|
fred
Ingen VW Ort: Borlänge |
| Ons 11 mar 2009 12:20 |
|
| Smurfen skrev: | Detta måste jag säga är missvisande.
Ena axeln är grövre på GTi än på vanlig cl.
Kanske inte är på alla men på min gti var det grövre än på mina cl ettor.
Men det är väl bara den långa om jag inte minns fel. |
Precis, så har jag också sett det.. Det är ju höger drivaxel som tar i först om de gör det.
|
|
hamsterr0ttan
VW Passat LS -74 Ort: Kristinehamn |
| Tor 12 mar 2009 18:11 |
|
På min bil tog båda drivaxlarna i rambenen..
Det med Coilovers och 30mm höjt torn fram. bak har jag höjt tornen 50mm å där tar bakaxeln i rambenen också men de har "flyttat sig" nu. jag har 2.5cm till oljetråget och lika mycke till Rambalkarna ifram. Det är ramen som tar i först på min bil iallafall. Iaf på Motorväg och landsväg. Stadstrafik ere mest tråget. Det med 165/13 Däck. Blir nog finare med 175/50/13 I sommar Om lågt e bra, så e lägre bättre och lite för lågt alldeles lagom!
|
|