dirtyswed
Golf 1 -83 Ort: Norge |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 06 feb 2009 22:16 |
|
Svart?
säker på att det inte är vatten? kondens i avgassytemet.
å andra sidan verkar det vara rätt mycket..
ang handtaget så var det samma skit i min gamla etta.
att förardörren hänger beror troligen på dåliga gångjärn. dörren har nog öppnats några tusen gånger under sitt liv
|
|
dirtyswed
|
Lidodido
Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele |
| Lör 07 feb 2009 12:12 |
|
Har den originallack ska du väl kunna få fram färgkoden för att lacka dörr, men tycker ju man borde kunna laga gångjärnen på något sätt.
Handtaget som händer hade jag också problem med. Pluggarna man trycker in i plåten för att sedan dra en skruv i finns på VW att köpa, samma som till Golf 2 är det. Eller ja, de fanns då förra året på vårkanten så hör dig för där.
Ett tips med det är att man ofta har dragit så hårt i dörren att pluggarna har böjt ut plåten lite, och då kommer dom bara släppa igen och igen och igen. Ta någon körnare eller något liknande och lägg emot där det buktar ut i plåten och slå in. Kan vara svårt att ha något som är plant därunder då plåten bara flexar men en körnare som är lite spetsig går det bra med. Blir kanske inte så fina märken men handtaget håller sig på plats Går även dra lite isoleringsband eller tejp eller något runt pluggen för att göra den lite tjockare, kilar väl fast ännu bättre då.
Backlampan har du en givare i växellådan för som kan vara utsliten. Har bara tagit loss den på min GTi och då var den jävlig att få loss, men då var det en helt annan givare på grund av bränsleförbrukningsmätaren som går in på 5:ans växel. Till standardgolf finns den att köpa på VW, kostar inte så mycket. Skulle tro det är felet.
Kupéfläkten är också ett mörker, bökig att få ut och så, men du kanske kan komma åt själva dosan med motstånd, kan ju vara där det inte är helt 100%.
|
|
dirtyswed
|
dirtyswed
|
dirtyswed
| Fre 13 mar 2009 10:29 |
|
Hej!
Jag har en pump (vakumpump?) som sitter utan slangar på min motor.
Man ser ju att det suttit slangar där förut så jag undrar varför ägaren innan har tagit bort dom!?
Behövs inte pumpen?
Och vart ska slangarna från pumpen egentligen gå?
Mvh Dirty
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Fre 13 mar 2009 13:33 |
|
Det är orginal brändslepump.
Så slang från tanken till pumpen och sedan från pumpen till förgasaren.
|
|
dirtyswed
| Fre 13 mar 2009 19:35 |
|
Okej, tack så mycket för svar!
|
|