sebbe1983
Golf 4 GTI Ort: Norrköping |
| Mån 13 apr 2009 23:22 |
|
Som sagt är nybliven golfägare.
har en 1.8T och e väl kanske inte jätte impad med bytet från skyline till golf men men nu e det som det e.
lite funderingar och behov av hjälp tror jag.
har en S4a turbo på g en kkk26, passar dem bult on? fått hhöra det iaf, hur e det med DP då måste den byggas om/bytas.
kan ju säga att jag satsar på typ 250+ hk
va sitter det för spridare idag? räcker dom upp till säg 300hk för att va på den säkra sidan, vilka bilar har utbytes spridare som passar.?
pumpen och kopplng va pallar dom?
läste någonstans om astronomiska effekter på orginal kolvar mm, bryr mig inet så mkt om det men iom att jag inte sattsar så högt borde det hålla.
frontmonterad intercooler...var köpa kit eller ngn som har en ritning med mått på slangar och rör så man kan bygag sitt eget hopplock.
hur e det med lmm efter montering av ny ic turbo och dump, blir nog en ssqv lr liknande, behövs det en större, får den fnatt som en del bilar verkar kunna elelr hur e det?
bussningar och stag mm runt om ngt som är mer eller mindre måste?
sitter ställbara coilovers runt om nu och jag tycker den ligger bra som den är.
tar gärna emot alla tips ideer råd saker man ska och inte ska göra, hur man lättast gör, hur man inte gör för då går det sönder osv osv, ni fattar.
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Tis 14 apr 2009 0:32 |
|
Ingen aning om hur turbon passar bult on.
Men om du skall uppnå över 250hk så är det bra om du byter grenröret och då kan du byta till ett där turbon passar helt enkelt. Downpipen bygger du efteråt så att den passar helt enkelt.
Ang. spridarna så skall de ta slut runt 215-220hk.
Gröna R-spridare brukar vara poppis att slänga på.
Ang. lmm så 3" S3 lmm skall räcka.
Motorns kolvar och stakar skall hålla till 300-330hk vad jag hört, från flera håll.
Ang. dump, så skall det vara en återcirkulerande, så till vida inte du bygger om styrsystemet.
Front IC går att få in bakom originalfronten, om du skall ha kvar den. Men då är det bra om du får tag i en riktig som är gjord för att passa, gavlarnas utsläpp skall vara längst ner.
Vi fick bygga om min lite och modda i ramen som håller det vanliga kylet och sätta distanser emellan för att få in det. Men det går!
Hårdare bussningar är väl aldrig fel om man skall plåga grejerna.
Ang programvara så finns det färdiga chip som kan ge den effekten eller om du mappar den då.
Hoppas det gav lite mer kött på benen.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|