Forum - Golf 4 (98-04) - Rengöring av Vevhusventilationen -01 2.0

Hornet70
VW Passat FSI Ort: Stockholm
Lör 28 feb 2009 10:15 Svara med citat
Finns det någon som kan lägga upp en bild på var vevhusventilationen sitter och vilka delar det är man skall rengöra.
Jag har rengjort röret som går till oljepåfyllningslocket, det var igensatt med gul sörja. Misstänker att det är mer slangar som skall rengöras. Embarassed

Senast ändrad Ons 11 mar 2009 14:53, ändrad totalt 1 gång
Hornet70
Tis 10 mar 2009 9:27 Svara med citat
Ingen som har något tips?
nypa
Golf 4 1,6 -02 Ort: Partille
Tis 10 mar 2009 17:08 Svara med citat
Hornet70 skrev:
Finns det någon som kan lägga upp en bild på var vehusventilationen sitter och vilka delar det är man skall rengöra.
Jag har rengjort röret som går till oljepåfyllningslocket, det var igensatt med gul sörja. Misstänker att det är mer slangar som skall rengöras. Embarassed

Kör du mycket korta sträckor? Då är det vanligt att det bildas sörja vid locket vid oljepåfyllningen, detta pga kondens i oljan då den inte hinner bli varm för att senare kallna.

Hornet70
Ons 11 mar 2009 14:53 Svara med citat
Jag har förstått att det bildas kondens vid oljepåfylllningen och jag har rengjort detta.
Men jag misstänkte att det var något mer man skulle rengöra, fast jag verkar haft fel.
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 11 mar 2009 16:02 Svara med citat
Vissa bilar har ju problem med att vevhusventilationen sätter igen sig. Kan inte detta på vw bilar. Men är det något som man bör renovera? kontrollera?

Obs. Jag ändrade topicen till en lite tydligare. Bara så ni vet.

Inte aktiv längre.
Bamse
Golf 5 2.0 TDI Ort: Karlskrona
Sön 22 mar 2009 19:59 Svara med citat
Har samma problem,och jag kör ofta inga korta sträckor.frågade på verkstan dom trodde de hade o göra med termostaten kanske var dålig,har dock ej bytt min ännu så jag vet ej.