Anders
Gäst |
Ons 20 sep 2006 1:25 |
|
Måste bara skriva av mig!
Efter att ha blivit väck med lappen under större delen av sommarn har jag börjat dricka lite lätt. Inget farligt, men när man går ut på krogen och så.
Lyckades iaf få tag på en fräsch brud. Ni vet, på vippen till bimbo-utseende men ändå med trevlig personlighet. Precis det man drömmer om. Var ihop med henne i drygt en månad men hon gjorde såklart slut för ett tag sen. Det kan jag fortfarande förstå, vad skulle hon med en sån som mig när hon kunde sikta mot stjärnorna? Men när hon fotfarande ringer och tjatar om att träffas... ja, då fixade jag potatisgratäng, film, godis, osv. Avbokade alla polare och sånt.
Varför kan då inte missfostret till flickebarn kläcka ur sig liiiiiite tidigare än halvvägs in i filmen att hon minsann ska på fest efter filmen?
Fan ni tjejer som läser detta: Är ni likadana allihopa eller är det bara jag som råkar ut för den värsta sorten!?
Vad är det för fel på ett litet KK när båda är singlar fortfarande?
Äh, från och med nu så kör jag stenhårt efter pardonen:
Du är ju tjej, så du är ju dum i huvvet!
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Ons 20 sep 2006 6:56 |
|
lotus_magic skrev: | Måste bara skriva av mig!
Efter att ha blivit väck med lappen under större delen av sommarn har jag börjat dricka lite lätt. Inget farligt, men när man går ut på krogen och så.
Lyckades iaf få tag på en fräsch brud. Ni vet, på vippen till bimbo-utseende men ändå med trevlig personlighet. Precis det man drömmer om. Var ihop med henne i drygt en månad men hon gjorde såklart slut för ett tag sen. Det kan jag fortfarande förstå, vad skulle hon med en sån som mig när hon kunde sikta mot stjärnorna? Men när hon fotfarande ringer och tjatar om att träffas... ja, då fixade jag potatisgratäng, film, godis, osv. Avbokade alla polare och sånt.
Varför kan då inte missfostret till flickebarn kläcka ur sig liiiiiite tidigare än halvvägs in i filmen att hon minsann ska på fest efter filmen?
Fan ni tjejer som läser detta: Är ni likadana allihopa eller är det bara jag som råkar ut för den värsta sorten!?
Vad är det för fel på ett litet KK när båda är singlar fortfarande?
Äh, från och med nu så kör jag stenhårt efter pardonen:
Du är ju tjej, så du är ju dum i huvvet!
 |
antingen har du en väldans otur. eller så e de du som e dum i huvet
Skulle du klara dig utan tjejer? ne inte ja heller.
tjejer e bland de bästa vi har
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
Ons 20 sep 2006 11:31 |
|
förutom bilar dårå
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
Ons 20 sep 2006 11:55 |
|
bara otur. har råkat ut för samma sak.
jag har egentligen pojkvänn men han har utlands jobb i 3 månader o kommer hem snart så vi kan inte va tillsammans mer.
de finns många mycket bätte. har en nu som e underbar Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
Ons 20 sep 2006 15:23 |
|
graul skrev: | förutom bilar dårå  |
Haha.. Det ligger nått i de du säger..
|
|
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele |
Ons 20 sep 2006 18:47 |
|
Är något speciellt med den rasen av folk...
Vintern/våren -06 har för mig vart riktigt dryg. Aldeles åt h-vette för lång historia nu (eller snarare några olika historier).
I vilket fall "hjälpte" (stöttade och fick lite vidare respons) jag en tjej ur ett förhållande som hon inte ville vara kvar i och som under en längre tid hade vart dåligt. Detta efter att hon visat vad jag defenitivt kallar intresse utöver vänskap...
Går inte in på allt jag stod ut med och stöttade henne med under den perioden men det blev väldigt mycket. Och pojkvännen som inte ville acceptera fakta blev stundtals riktigt obehaglig.
Sen under bara nån veckas tid så vänder allt och hon blir riktigt frånvarande samt spenderar mycke tid med ett annat gäng och speciellt med en kille där.
Snabbt förkortat så frågar jag en dag ut henne vad som har hänt mellan oss, får till svar inte mycket och att det enda är att hon börjat umågs mer med det andra gänget. Men hon hoppas att vi fortfarande kan vara vänner, påpekar att jag hade fått intrycket att det va mer än så tidigare.
Då förklarar hon att hon har tänkt vara singel ett tag efter allt, och hon ursäktar om hon gett mig signaler som har kunnat tolkas som annat. (har visat sms jag fått för mina vänner som tycker samma som jag att signalerna va hur tydliga som helst)
Det här kanske jag kan ta ändå, hon verkar ju vilja ha lite tid att tänka och det är antagligen inte rätt tillfälle (som om det någon gång är det...?)
Det som riktigt stör mig är att hon i princip samma kväll övernattar (igen ska ja väl tillägga) hos killen i andra gänget och dom efter det umgås jämt och ständigt.
Dom är tillsammans nu och har vart det sedan dess typ...
Så tyvvär tjejjer, jag hoppas att jag får anledning att ändra åsikt. Men efter såda här historier då det sägs en sak och dom gör något helt annat. Som dom uppenbargligen inte kan stå för, ja då har i alla fall jag tappat förtroendet för vad många säger..
Fick föresten frågan förra veckan skrivet på msn då jag inte va där, "förlåt att jag frågar men.. är du arg på mig..?" Det efter att jag vart uten en kväll där dom va och verkligen dissat för att jag inte har mycket över för henne innan hon förstår vad hon gjort fel och ursäktar sig.
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
Tor 21 sep 2006 19:28 |
|
det ligger i deras natur att vara körda.....
men det var fin sagt:
du är tjej, då är du dum i huvudet...
vackert.
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Fre 22 sep 2006 0:51 |
|
GolfOlle skrev: | ni kanske borde starta en antifeminist rörelse..  |
Nästan så man skulle gå med. Ni kan säkert bli ett stort parti och ta över i riksdagen och få bort kvinnor från tronen.
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
Fre 22 sep 2006 8:36 |
|
MI Manligt initiativ.
man ska alltid påbörja ett förhållande med inställningen, jag ska bara ha henne ett tag o hon ska inte betyda något för mig. på de visset har jag klarat mig om de inte har funkat.
har de funkat så e de ju lätt att ändra inställning. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
Fre 22 sep 2006 22:30 |
|
Man klarar sig utan tjejer, spela CS och åka bil är det jag lever för
|
|
GolfOlle
Fre 22 sep 2006 23:08 |
|
aight Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele |
Lör 23 sep 2006 2:59 |
|
jag har aldrig påstått att tjejjer är dumma eller liknande. Och jag kan helt ärligt säga att jag skulla aldrig klara mig utan dem...
Sen att det skiter sig för det mesta är en ( ganska stor ) bi-effekt som man måste leva med.
Men nog önskar man att man vore på en nivå lite närmre varandra oftare. <-konstig mening.
|
|
Tutan
Lör 23 sep 2006 20:49 |
|
Women- Can't live with them, Can't live without them
Ain't I Right?!
|
|
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot |
Tor 12 okt 2006 11:46 |
|
Nu måste jag bara in och svara på den här frågan!
Absolut inte för att rättfärdiga tjejer, utan för att förklara vad som försigår i våra huvuden...
vi är till att börja med väldigt dåliga på att säga vad vi egentligen tycker
"det här kommer aldrig kungera för att jag irriterar mig på en massa saker hoss dig, eller helt enkelt jag har inga kännslor för dig!"
Vi vill inte såra någon annan, och vågar inte lägga fram saker med öppna kort...
det finns egentligen bara en enda anledning till varför ett förhållande tar slut eller aldrig riktigt börjar och det är... ATT MAN INTE ÄLSKAR VARANDRA!!!
detta sägs aldrig av en tjej utan vi kommer med alla undanflykter det bara går med för att killen ska förstå ändå(för vi tror att dem förstår fast dem inte fattar )... i värsta fall är tjejen ifråga otrogen bara för att hon inte vågar göra slut med sin kille.
men alla gånger ni råkat ut för detta velande så är det helt enkelt så att ni inte passar ihop, Ni ligger inte inte på samma plan.
Känner vi tjejer att killen tycker om henne mer än vad hon själv gör så vill vi inte utnyttja situationen till att ha sex och ge ännu mer fel signaler utan då kommer vi med undanflykter som..
Jag vill inte ha något förhållande just nu!!! eller annat.
Rätt vad det är dyker ni på en tjej som passar ihop med er, och då är det minnsan inga veladen för då törrs vi köra med helt öppna kort..
Bara kärleken/förälskelsen finns med i spelat beter vi oss inte som idioter.
Ett tipps till er killar är att åtminstonde låtsas att ni inte är ute efter sex första dagarna...
bara gosa, hålla om och ja ni vet...
tjejer som är singlar saknar i regel inte just sexet utan allt det mysiga runtomkring sexet..
den sexuella biten klara vi av att fixa själva(ni med)!
så ha inte så bråttom så kanske tjejen faller för frestelsen iaf....
hoppas jag lyckades förklara någorlunda hur vi tänker..
lycka till nu grappar
/therece (fd player som hittat kärleken:) Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
Tor 12 okt 2006 19:14 |
|
Intressant att läsa en tjejs perspektiv på detta.
"För vi tror att dem förstår fast dem inte fattar" är så klockrent skrivet!
Vet inte om jag är stereotypen av en kille, men för mig har det aldrig tagit fel att det någon gång i ett förhållande kommit tillfällen där jag känt att jag plötsligt talat ett helt annat språk än min flickvän.
Min erfarenhet är att killar oftast är mer öppna att prata rent allmänt, däremot är det en helt annan femma att prata känslor och förhållande. Inte sällan det spricker på grund av det. Kommunikation är jätteviktigt och huruvida det fungerar eller inte har helt med individen att göra.
Hur länge tycker du att man ska vänta med sex? Självklart är det individuellt mellan förhållanden, men du kanske ändå har något generellt tips?
|
|
Skorpan
Tor 12 okt 2006 19:41 |
|
Hur länge man ska vänta beror helt på dels vilka erfarenheter tjejen har, hur gammal hon är och hur "rätt" det känns mellan er.
alltifrån tre dagar till en månad... tre dagar låter kanske lite när jag skriver vänta?
Men en kille som första kvällen börjar smeka, taffsa, försöka få av kläderna och kläcker ur sig (visserligen ärligt) "kan inte vi ha lite skönt ikväll!!!"
Han har man deffinitivt tappat intresset för redan dagen efter.... redan undersökt allt på varandra, man ångrar sig och tycker bara det var en dum grej som hände.
För ni vill väll vara mer intressanta än så hoppas jag?
vänta tills hon börjar ta initiativet!
Fast jag vet ju inte om alla tjejer fungerar som mig men jag tror många gör det.
sedan tycker jag om ni bestämmer för att göra något tillsammans i början så gå INTE på bio och inte filmkväll hemma i en lägenhet alldeles själva....
man känner sig bara pressad... sedan lär man inte känna varandra ett endaste dugg av att sitta och glo på en film två timmar i sträck!!
ta med henne och kör gocart, bowla , spela billjard eller tar en öl på en pub.
Om dina kompisar också är med så märker du om hon är mest intresserad av dig eller om hon småflirtar med dina kompisar också! "får ett litet hum om hur flörtig hon är och hur intresserad hon är av just dig!
Så här beter sig tjejer som försöker säga att dem inte alls är intresserad
Dem skyller på att dem nyss haft ett dåligt förhållande och vill inte starta något nytt!
säger att dem trivs allra bäst som singlar!
skyller på att dem ska ut med sina tjej kompisar just den dagen du frågar om hon vill hitta på något(skulle hon vara ärligt intresserad så avbokar hon ju naturligtvis sina kompisar för din skull)
Velar i telefonen och säger "njaaae jag vet inte, kanske!" (DETTA BETYDER JAG VILL INTE EGENTLIGEN MEN KÄNNER MIG TASKIG ATT SÄGA NEJ)!!!! Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
Tor 12 okt 2006 19:46 |
|
Fan va bra bra skrivet tycker jag..
|
|
GolfOlle
Tor 12 okt 2006 20:15 |
|
guiden för livet Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
Skorpan
Tor 12 okt 2006 22:12 |
|
det var nog dem djupaste tankarna jag någon gång delat med mig av på nätet...
Hoppas ni kan ta tillvara på några av dem!
Men ni ska veta att killar inte är dem lättaste att ha att göra med dem heller
men varje förhållande som går i stöpet lär en en himmla massa saker att ha nytta av i framtiden,
så det finns säkert en mening med misslyckanden också!
dem säger att man väljer levnadspartner som liknar sina föräldrar till sättet, sedan finns det också samband med om man är yngst respektive äldst i sin syskonskara...
småsyskonen går bättre ihop med en storebror som levnadspartner (kom inte riktig ihåg hur det var) men ett mellansyskon ska absolut inte ha det yngsta syskonet i en annan familj. ganska intressanta studier tycker jag.. Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
GolfOlle
Tor 12 okt 2006 22:29 |
|
jag yngst mitt flickvän är äldst av syskonnen i bådafamiljerna Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
|
Skorpan
Fre 13 okt 2006 14:03 |
|
Olle; ja då har ni statistiken på er sida, det är rätt roligt att fundera över vilka olika personligehet man blir beroende på syskonskara... den yngsta brukar bli lite bortskämmd, upp passad... den mellersta får ärva allt från äldre syskon och tar offtast inte så stor platts(dock mellansyskon som brukar busa mest).. dem äldsta får ta hand om yngre syskon och ta mer ansvar.. detta formar människan för livet till olika personligheter!
Bobo; ja du har tolkat det rätt! men det går ju fler tåg....
många tjejer blir mer intresserad av killar som inte visar intresse för dem tillbaka( blir en slags kamp om att försöka få något som inte är nåbart.. helt knäppt!)
men hallå grabbar, nu får ni berätta hur ni tänker och fungerar också!
annars skriver jag också en massa skräckexemel om er under en ny topik(varför är killar så blåsta?)
haha ne bara skoja..
Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
Tutan
Fre 13 okt 2006 20:17 |
|
Haha en ny Topic hade nästan varit kul, där vi alla kan slå våra kloka huvud ihop och komma på några bra lösningar hehe.
Som sagt, vi killar är kanske inte dem smartaste att bara komma på sånt, lättare att fortsätta eller svara på grejer...
|
|
Skorpan
Sön 15 okt 2006 20:41 |
|
Ja vilket skräck exempel ska man börja med?
Jo jag och ett ex hade varit tillsammans i snart ett år...
så en helg skjutsade jag in han och hans kompisar till krogen sent på kvällen.
själv var jag trött som en gnu och ville bara hem och sova så jag sa klart och tydligt till dem att
BUSSARNA GÅR 01:20 och 02:20, ni får inte missa dem för jag tänker INTE komma och hämta er!
Jag åkte hem och slocknade ovaggad när telefonen ringer exakt 02:22...
Vi har missat bussen du måste komma och hämta oss!
Jag visste så väl att dem skulle missa bussen med flit då dem är vana att någon alltid ställer upp och skjutsar dem... så jag sa bara NEJ jag tänker inte hämta er ni får skylla er själva!
hans kompis betalar taxi hem då han redan gjort av med hela lönen som vanligt på en vecka..
kommer hem flyförbannad, packar alla sina saker mitt i natten tar sin bil och kör full hem till sin mamma....
fem veckor senare kommer han och gråter och säger "jag kan inte leva utan dig!"...
Någon som kan förklara för mig hur man kan göra slut för att jag vägrar hämta honom från krogen?..... Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Sön 15 okt 2006 21:48 |
|
Skorpan skrev: | Ja vilket skräck exempel ska man börja med?
Jo jag och ett ex hade varit tillsammans i snart ett år...
så en helg skjutsade jag in han och hans kompisar till krogen sent på kvällen.
själv var jag trött som en gnu och ville bara hem och sova så jag sa klart och tydligt till dem att
BUSSARNA GÅR 01:20 och 02:20, ni får inte missa dem för jag tänker INTE komma och hämta er!
Jag åkte hem och slocknade ovaggad när telefonen ringer exakt 02:22...
Vi har missat bussen du måste komma och hämta oss!
Jag visste så väl att dem skulle missa bussen med flit då dem är vana att någon alltid ställer upp och skjutsar dem... så jag sa bara NEJ jag tänker inte hämta er ni får skylla er själva!
hans kompis betalar taxi hem då han redan gjort av med hela lönen som vanligt på en vecka..
kommer hem flyförbannad, packar alla sina saker mitt i natten tar sin bil och kör full hem till sin mamma....
fem veckor senare kommer han och gråter och säger "jag kan inte leva utan dig!"...
Någon som kan förklara för mig hur man kan göra slut för att jag vägrar hämta honom från krogen?..... |
alla skyller ju på att dom e fulla. erkänn att han gjorde de me? ^^
"Men jag var ju full" de måste nog vara världens sämsta ursäkt.
|
|
Skorpan
Mån 16 okt 2006 7:24 |
|
Nej han skyllde inte på det! han sa att jag inte visade att jag brydde mig om honom! Han tyckte jag inte ställde upp...
själv tycker jag att han inte borde tagit mig för givet, det är väll inte meningen att man ska vara någon toffel som gör allt han säger och ber om.
diskuterade en del om detta (även långt efteråt) men han stod fast vid sitt ord att det var jag som gjort fel som inte ställde upp för honom! Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
Tutan
Mån 16 okt 2006 21:37 |
|
Kan säga dig direkt att de är en blåst mother f*cker (no affens) som gör nåt sånt. Han kan ju inte ha alla indianerna i kanoten som man säger så.
Att bli lack å dra för att man inte blir hämtad är rena barngrejen, så gör man bara inte. Om killen som redan blåst lönen på en vecka skulle bjussa på taxi kunde dem väl dela på resan istället?.
Tycker bara de låter litta omoget att göra på så vis!
//Andre
|
|