Forum - Golf 1 (74-84) - Special vs Campaign vs Pirelli edt????

hotrod78
Golf 1 GTI Special -84 Ort: Vetlanda
Mån 13 apr 2009 17:08 Svara med citat
Hej!

Är en gti special -84 MK1 samma som dom i England kallar gti Campaign lr Pirelli edition? Såldes Pirelli i Sverige?

Hitta nämligen en sida från england där dom menar att man ska hålla väldigt hårt i en gti Campaign å att det måste finnas ett EX i chassienr för att detta ska vara en äkta sådan. Vad jag kunde utläsa så menar dom även att en Special inte "riktigt" är en Campaign??

Men när dom specar upp vilken utrustning som Campaign hade (dom var ju fullutrustade samt med DX-motorn) så är det exakt som min Special ju förutom just fälgarna då som skulle vara några andra än mina snowflake.

Kan någon vänlig expert bena upp detta mysterium så skulle jag vara tacksam................

Mvh
/Andreas
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Mån 13 apr 2009 19:38 Svara med citat
Hej.

"-Är en gti special -84 MK1 samma som dom i England kallar gti Campaign?" JA Very Happy
"-Såldes Pirelli i Sverige?" JA Very Happy
Precis som du säger så var det bara fälgarna som
skilde,men jag tror det var VAG som hade den polysin för de olika marknaderna Very Happy
Pirelli var en edition ungefär som "RollingStones" Very Happy

MVH/Bengan.U Cool

Det är alltid bättre att felsöka,än att tokriva,och inte veta vad man gör ! Very Happy
D.E
Ingen VW 535i Ort: Mora
Mån 13 apr 2009 23:20 Svara med citat
Ja exakt samma utom att de fick 14" "P-slot"-fälgar.

DX är samma motor som JJ, som sitter i svensksålda Special. JJ har EGR vilket DX inte har och det är den enda skillnaden vad jag förstått.
Lidodido
Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele
Tis 14 apr 2009 10:23 Svara med citat
Om jag fyller i med en annan fråga då; Vad är det märkvärdiga med just Special/Campaign? Som jag förstått det är det nåt med utrustningen, men det har väl inget att göra med motorn egentligen? Har ju själv en 83:as GTi med JJ-motorn men det är väl inte en Special bara för det?
D.E
Ingen VW 535i Ort: Mora
Tis 14 apr 2009 10:25 Svara med citat
Djaa... Det är väl lite oklart. Snowflake-fälgar, dimljus i fjärrljusgrillen och läderklädd ratt ska det vara iaf. JJ-motorn och 9A-lådan.