Forum - Golf 4 (98-04) - VW emblem på motorkåpan

cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Ons 18 mar 2009 21:16 Svara med citat
Jag undrar över storleken på VW emblemet som sitter på diverse mk4 motorkåpor, t.ex. 1.8T. Är det någon som vet diametern eller kan tänka sig att mäta?

/Fredrik

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
cheba
Sön 22 mar 2009 21:53 Svara med citat
Ingen vet?

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Annika
Donator 50 Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Mån 23 mar 2009 2:46 Svara med citat
Sitter det på vanliga 1.6 liters med? Har ju kollat under huven men inte fan kommer man ihåg sånt Razz
Jag har bilen ståendes 3 mil bort pga bromsoksbyte, men ska iväg och fixa med det imornkväll så jag kan mäta och kolla ifall jag har ett dvs.
Nyfiken fråga, varför vill du veta det? Smile
chyssler
Golf 4 GTI -98 Ort: Orust
Mån 23 mar 2009 16:18 Svara med citat
Själva emblemet är 7cm i diameter. Sedan sitter de ju på någon typ rund plastbit som är 9cm. På min GTI då.
cheba
Mån 23 mar 2009 16:46 Svara med citat
Annika: vet inte, men iallafall på 1.8T och V6 ska det finnas. Håller lite hemligt ännu varför jag vill veta, en del kan säkert ändå gissa Whistle

chyssler: tack så mycket för den infon! Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Annika
Mån 23 mar 2009 20:19 Svara med citat
Hehe okej... ja men då fick du svar iaf o de var huvudsaken Smile jag fick inte åka o byte bromsok idag, för nåt pucko var trött i fredags och skickade mitt paket till umeå istället för övik Razz
men imorn förhoppningsvis...
Får hålla utkik i din projekttråd då och kolla när det dyker upp nåt Wink
cheba
Mån 23 mar 2009 20:54 Svara med citat
Verkar förresten som det finns olika beroende på årsmodell, äldre verkar ha svart/silver emblem medan nyare har blå/vit. Kanske finns olika storlekar och kanske skiljer mellan motorerna. Borde finnas på 1.6an också efter att jag kollat bilder.

Har inte ännu bestämt mig för om jag ska göra det jag tänkt på. Men vi får se Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Annika
Tis 24 mar 2009 2:06 Svara med citat
Ah okej, ja, ifall jag har nåt så är det inte blå/vit iaf.ska kolla på bilen när jag fått grejerna och kan åka och byta Smile
hehe okej... Smile
Annika
Tis 24 mar 2009 20:05 Svara med citat
Min var oxå 7 cm i diameter,mätte nu.
cheba
Mån 13 apr 2009 15:12 Svara med citat
Jag kan avslöja vad jag hade för avsikt åt Annika och andra som undrar. Jag hade fått idén från forumet på vwvortex.com att emblemet på mk4s motorkåpa ska ha lämplig storlek för att sätta på mk3s baklucka istället för original VW emblemet. Men när jag tänkte hur blå/silver emblem skulle göra sig på min bil som är röd med svarta detaljer så sket jag i det. Rolling Eyes

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan