Det brukar ju inte vara något varvstopp orginal vad jag vet, men har sett att man kan köpa olika fördelare med olika maxvarv på, vissa saknar varvstopp helt enkelt.. kolla upp lite på olika butiker, jämför typ mekonomen med biltema osv..
Lägre än brett med massor av camber, slickar ytan råare än snabbt!
Har liten följdfråga på det, hade nämligen varvstopp på min förra rotor men snålade när jag köpte ny så det blev en utan stopp. Däremot är jag lite orolig för att varva ur den, vad händer om man stampar plattan i botten och låter den gå hela vägen? Ventilsläpp bara eller?
Vill inte chansa och testa mig fram, men samtidigt är det tråkigt att inte våga köra så det ryker JJ-motorn har jag alltså så det skiljer sig väl kanske mot Ahlb3rgs 82:a..
Tror knappast d e någon ide att varva ur den helt.. Man känner ju när man tappar vrid ingen mening att dra den mer då när inget händer.. Kör mk1 med 1,8 vassare kam extractor weber mm.. och jag drar aldrig över 7000, brukar växla vid 6500 ungefär..
Jo det är ju iofs sant, känns ganska tydligt när man drar ur den när den börjar sacka in. Bara att köra på känsla, fast är ju iofs sällan man kör på det viset