Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Krockade för första gången igår

graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 27 sep 2006 11:45 Svara med citat
Då har man varit med om sin första egna krock då..

jag skulle till pappas jobb och parkera, då gasen plötsligt hänger sig (som den ofta gör när den blir varm, några tips?)
Motorn ligger på lite över 4000 RPM och min kompis säger att vi ska köra in till kanten och kolla om vi kan kyla ner motorn.
Jag får lite halvt panik och glömmer att kolla i döda vinkeln d'oh! d'oh!
såklart ska det komma en bilj*vel precis då (golf VR6:a) och jag drar honom lägs sidan.
Vi kör in till kanten ch börjar leta bucklor, men hittar inga. TUR! tänker jag som plötsligt upptacker att plast från min framspoiler sitter över hela hans dörr och halva bakskärmen.
Gubben vill gärna tro att det är värsta revan i dörren men så är inte fallet. Det var bara att skrapa försiktigt med nageln så gick det bort Regular Smiley
Han säger att han ska åka och tvätta bilen och kolla så att det inte vart något värre därunder, så vi slipper koppla in försäkringsbolagen i det hela (men ändå så ska han göra skadeanmälan)

Ja det var i stort sett så det gick till.. hoppas ni förstår, jag skriver lite slarvigt nr det blir mycket text..

Tilläggas bör att jag hade 3 kompisar (vittnen) i bilen som såg "skadan" så det är nog inga problem Regular Smiley

Ni får gärna skriva om ni vet vad som är fel med gasen Pray
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Ons 27 sep 2006 13:02 Svara med citat
sa du till honom om vårat forum Razz

skämt o sido .. tur att det gick bra iallafall Very Happy
på min polares bil var gasvajern kärv vilket gjorde att den hängde sig. Vi smorde in hela gasreglaget( stavning? ) där vajern slutar och sen efter detta funka de fint , vi använde 5-56 .. men vet inte om de hjälper i detta fall Anxious

Speed kills drive volvo and live for ever.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 27 sep 2006 14:10 Svara med citat
jag trodde också att de var gasreglaget så jag smorde som f*n men det blev ingen skillnad..

pappa sa åt mej att kolla fläkten längst fram om den funkade men det gör den tydligen inte Sad nå som vet vad de kan vara för fel? (jag har kollat säkringen)
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala
Ons 27 sep 2006 22:26 Svara med citat
har du förgasare????... isåfall ska det gå två vaccumslangar en tilll automatchoke o en till ett gasspjälll ta bort den till gasspjället o plugga med skruv det ska funka det e fel i en elventil isf.... en kompis hadde samma fel på sin förgasarmotor
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 28 sep 2006 8:20 Svara med citat
förgasare har man Very Happy

macke15 = Angel
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala
Tor 28 sep 2006 10:13 Svara med citat
fick du det o funka Very Happy
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala
Tor 28 sep 2006 10:24 Svara med citat
fick du det o funka Very Happy
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tor 28 sep 2006 11:00 Svara med citat
graul skrev:
jag trodde också att de var gasreglaget så jag smorde som f*n men det blev ingen skillnad..

pappa sa åt mej att kolla fläkten längst fram om den funkade men det gör den tydligen inte Sad nå som vet vad de kan vara för fel? (jag har kollat säkringen)


Jag har en brytare till min fläckt.. men du får se till att inte glömma stänga av fläckten om du stänger av bilen.. Razz Razz

VolksWagon for life..
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 28 sep 2006 11:05 Svara med citat
@micke15: jag är i skolan så jag har inte hunnit kolla än.. men jag ska göra det när jag kommer hem.

@T_A_G: Jag får väl ta en tripp till nyköping i helgen kanske, jag har ju lite ouppklarade affärer där Wink
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Lör 30 sep 2006 12:34 Svara med citat
graul skrev:
@micke15: jag är i skolan så jag har inte hunnit kolla än.. men jag ska göra det när jag kommer hem.

@T_A_G: Jag får väl ta en tripp till nyköping i helgen kanske, jag har ju lite ouppklarade affärer där Wink


Syftar du på då?Razz

VolksWagon for life..