Nu är det så att jag har gått och köpt mig en underbar mk1 och det finns lite fel här och där (som sig bör) men det som förbryllar mig just nu är att varvet beter sig skumt. Ej motorn utan bara mätaren.
Det började med att mätarn var död. Låg still mot stoppinnen.
Men sen så gjorde jag rent kontakterna på tändspolen och nu så ligger mätaren på toppvarv!
Jo jag fluktade efter en jordpunkt i all hast men så började jag undra vad du menade med ventilkåpa. antar att du menar kåpan för ventilhuset? eller menar du i bilen? luftventilerna?? nä?
Hitta ingen jordpunkt vid ventilkåpan. men som sagt i all hast måste flukta vidare.
Jag har samma problem med min 1.6 varvräknaren bara sticker ivär och sen såkommer den ner när täningen har varit avslagen i några minuter.
Problemet jag har är att jag är jag inte hittar nån kabel till ventilkåpan. men jag får väl ta och gå igenom alla jädrans kablar på bilen fär nåt skumt är det med den.
Jag har samma problem med min 1.6 varvräknaren bara sticker ivär och sen såkommer den ner när täningen har varit avslagen i några minuter.
Problemet jag har är att jag är jag inte hittar nån kabel till ventilkåpan. men jag får väl ta och gå igenom alla jädrans kablar på bilen fär nåt skumt är det med den.
GÖR EN NY JORDPUNKT. hitta en tjock och fin gratiskabel hos någon stereotomte och montera ett par kabelskor i var ände om kabeln. Exempelvis kan det funka att sätta en typ 8mm2 kabel mellan batteriets minuspol och med rätt kabelsko ditlödd/klämd i andra änden fästa den i någon av ventilkåpans långt utstående pinnbultar med en M6 mutter ovanpå den befintliga muttern?