jonasbage
VW Caddy gt kat -90 Ort: Alingsås |
| Tis 05 maj 2009 19:59 |
|
Hejsan!
nu när det har blivit kul väder så man kan börja åka riktigt på vägarna så har det börjat slå i framvagnen när man svänger!? :O
inte under gas eller motorbroms, utan mest när man rullar utan växel, och svänger!
hjulen har jag kollat så dom sitter ordentligt!
kan det vara drivknut? lager? eller ngt annat? kom gärna med tips och sånt
mvh! syns man inte så finns man inte!
|
|
flodis
Golf 1 1.6 Ort: Älmhult |
| Tis 05 maj 2009 20:13 |
|
| På min så satt ena spindelleden löst, slog i framvagnen och den svängde in i kurvor och rondeller på ett märkligt sätt. Du kan ju alltid kolla där för det är ju bra om de sitter fast.
|
|
jonasbage
| Tis 05 maj 2009 20:14 |
|
Får kolla den!
gärna fler tips om ni har! syns man inte så finns man inte!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 05 maj 2009 20:25 |
|
Slår hur?
konstant? intensivare i högre hastigheter?
|
|
jonasbage
| Tis 05 maj 2009 20:49 |
|
Slår parallellt intensivt med hastigheten!
som att något ligger och slår i när man svänger! inga däck som tar i med all säkerhet! syns man inte så finns man inte!
|
|
Ahlb3rg
Golf 1 gls/gti77, kleinbus Ort: Hässleholm |
| Ons 06 maj 2009 15:36 |
|
| Drivknut kanske. låter det mer när du gasar? även stillastående ?
|
|
Lidodido
Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele |
| Ons 06 maj 2009 17:44 |
|
Låter det när du svänger åt båda håll?
Leta åt en stor yta och kör runt i cirklar med fullt rattutslag, knackar det lika mycket åt båda håll? På så vis kan du ta reda på om det bara är en sida som drivknuten är utnött på eller om det är båda. Skulle nämligen lägga mina slantar på drivknuten, är ju som standard.
|
|
jonasbage
| Ons 06 maj 2009 20:34 |
|
Tror efter att ha kollat lite snabbt idag att det var lagret på höger sida! drog åt det lite granna, men efter en mil så började det låta igen.. när man började svänga mer inne i stan! syns man inte så finns man inte!
|
|
die geile caddy
VW Caddy 1.6D MK1 Ort: Finspång |
| Tor 07 maj 2009 21:59 |
|
Bakre/inre bärarmsinfästningen? Brukar vara en typisk rostfälla på dessa bilar.
Åtgärdade nyss samma fel på caddyn.
(det går att komma in i balken uppifrån/innanfrån kupén med lite fantasi)
det knakade/knorrade lite vid vissa ojämnheter i marken.
|
|
jonasbage
| Lör 09 maj 2009 15:07 |
|
Får kolla detta!
hörde ett nytt ljud häromdagen när det regnat, efter att jag dragit åt hjullagret! när bilen rullade lät det ungefär som att ett marsvin satt och pep vid hjulet! eller som att blött gummi gnids mot metall typ! syns man inte så finns man inte!
|
|
klockar
Golf 1 GL 1,6 aut-82 Ort: Gagnef |
| Sön 10 maj 2009 0:59 |
|
| Inte skruvarna till inre drivaxelinfästningen som gängat upp sig? Har vart med om det. Med mystiska klonk ljud i takt med hastighetsökning.
|
|
jonasbage
| Sön 10 maj 2009 15:14 |
|
Får kolla till dom skruvarna också! syns man inte så finns man inte!
|
|
jonasbage
| Fre 05 jun 2009 0:45 |
|
Har kommit fram till att det inte är något koniskt lager fram, utan bara bak, alltså spelar det väl ingen roll hur hårt man drar den muttern!? så jag drog åt den så det sitter! då slutade iaf hjulet glappa, och det snurrar fortfarande! MEN nu mal det istället för att slå, kan det vara så att lagret e skrot? eller finns det andra saker jag ska kolla först? syns man inte så finns man inte!
|
|
jonasbage
| Fre 05 jun 2009 0:46 |
|
Har kommit fram till att det inte är något koniskt lager fram, utan bara bak, alltså spelar det väl ingen roll hur hårt man drar den muttern!? så jag drog åt den så det sitter! då slutade iaf hjulet glappa, och det snurrar fortfarande! MEN nu mal det istället för att slå, kan det vara så att lagret e skrot? eller finns det andra saker jag ska kolla först? för hjulet glappar inte någonting, därför jag försöker utesluta lagret! syns man inte så finns man inte!
|
|