Lidodido
Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele |
| Tor 28 maj 2009 23:02 |
|
Vet inte om man ska kolla i säljes men tror det är bättre här då den ju faktiskt inte ska säljas.
Jo det är så att vi har en Golf LS från -76 ståendes. Tvådörrars i hyfsat skick, rost i nån/några skärmkanter och kanske nån liten liten böngel på nån kofångare men i överlag hyfsat skick, inga riktiga rostskador undertill eller så. Slitna stolar men all inredning kvar vad jag vet, och motorn går bra, dock är höger handtag borta på yttersidan. Matt i lacken.
Som rubriken säger har den automatlåda, och som jag uppfattat det är dessa sällsynta? Är den så pass sällsynt att bilen ändå har ett hyfsat värde trots att den är lite i "projekt-skick" eller är det bara att slumpa iväg till första intresserade för att få mer plats på gården? Vill inte höra vad ni bjuder utan vad ni tror man kan begära om man skulle ge sig in på att sälja den i sommar, har nog inte tid eller resurser att renovera upp den då min egen GTi har nog mycket göra.
Sedan medans jag ändå är igång och kollar ska en bekant sälja en Jetta Turbodiesel från -83 eller -84 eller nåt åt det hållet. Rostfri, väldigt fräsch, lite matt i lacken. Nybytt växellåda och koppling. Turbodieseln ska väl visst vara rätt ovanlig den också så nog borde den betinga ett åtminstone hyfsat värde?
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|