gnytt
Golf 2 2,9 vr6. godkännd Ort: Kristianstad |
| Tis 16 jun 2009 23:52 |
|
Måste bara ge en hederlig hyllning till "golf666" från falun? Läste på zatzy och såg film när han körde 11.14 på bugrun med sin golf 75a turbo och sedan bänkade motorn på 354hk har jag för mig. Så jävla grymt. kan inte låta bli att tänka på AVR-golfen som var "team"-ägd och över 600hk, wealybars och fullt med mekaniker, denna körde tior och tror golf666 kommer nå dit med en helt gatlaglig bil. Bevisar både att hk inte är allt samt hur stor roll chassiet, vikten samt vem som kör spelar.
Tummen upp
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Ons 17 jun 2009 7:27 |
|
| Håller med. Han har lyckats bra. Grattis Tobbe.
|
|
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun |
| Ons 17 jun 2009 21:15 |
|
Titta inlägg här med
Tackar tackar /TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
|
|
pstrand
Donator 100
Corrado G60 -91 Ort: Västerås |
| Ons 17 jun 2009 22:06 |
|
| Grattis Tobbe, välförtjänt !!
|
|
gnytt
| Tor 18 jun 2009 5:01 |
|
Hehe, jo rös när jag såg tid å film så det är det minsta du är värd, inlägg:) Känns som många bara strävar efter en sa_ans massa effekt hit och dit, brukar råda folk som är på denna banan och inte så kunniga att bästa effektökningen är att lära sig köra sin bil. Tycker din tid verkligen bevisar detta då den som jag nämner ovan har typ 300hk mindre än vad avr-golfen hade och ändå sniffar på deras tider:)
Mvh/ Kibbe
|
|
golf666
|
gnytt
| Sön 21 jun 2009 2:34 |
|
Jo sant, 1 sek är en del men jämför din bil med deras, känns som dom hade lite andra förutsättningar, hade varit kul att se avr-golfen komma körande på gatan om den fortfarande levat
Jo kan tänka mig att du vill uppgradera, har man väl fastnat i race-träsket är det svårt att ta sig ur Hade varit kul att se din bil i verkligheten någon gång, tycker den är jä_ligt läcker. Tycker man följt den länge nu på olika forum men aldrig fått se den live
Vad tror du du kan plocka effektmässigt med dom nya spridarna "spriten" och högre ladd? Tänkte du göra någon ändring chassiemässigt? Är väll nästan det jobbigaste att få ner kusarna i backen annars
Mvh/ Kibbe
|
|
golf666
| Sön 21 jun 2009 11:15 |
|
Hehe ja de är just de där med gatan som är lite roligt. Jag åker juh fortfarande och besiktar min bil utan att ändra spec. mkt
Även om den inte rullar jätte mkt varje sommar men iaf fortfarande en gatbil!!
400+
Tänkte väl försöka bottna turbon haha!
Den pallar med 400-450hk ungefär sägs det.. så vi får väl se då...
Vill bara prova att bottna den och se..
Kommer knappast köra på de laddtrycket på gatan utan kommer ha en switch för gata/race läge typ...
Chassiemässigt tror jag faktiskt att de är rätt optimalt redan!!
Den sätter sig fruktansvärt fint och nästan hoppar iväg, kolla in på denna filmen:
http://www.garaget.org/video/lsd8fa22p2ei /TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
|
|
Lidodido
Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele |
| Sön 21 jun 2009 12:42 |
|
Haha jo den sticker ju iväg jävulskt bra, så snyggt när den lixom hoppar till i början Är många som menar att en framhjulsdriven bil aldrig går ha på rakan för att den inte tar sig iväg i starten, ack så fel man kan ha!
|
|
gnytt
| Mån 22 jun 2009 5:43 |
|
Jo precis, det som är så läckert med besiktningen också
Jo det låter trevligt, spännande att följa vad uppgraderingarna gör på tiden=)
Okej, vad har du igentligen gjort med chassiet om man får fråga? För mig jag läst det någon stans. Kör du för drivaxlar/knutar?
Ser det på filmen, kommer iväg hur bra som helst=) GRYMT!
Mvh/ Kibbe
|
|
golf666
| Mån 22 jun 2009 19:37 |
|
Tackar Lidodido
Ja de är väl just starten som är de svaga med fwd...
Gnytt, ja de är så gött med bes.
Annars hade jag aldrig byggt turbo tror jag!
Orka hålla på och ta ur skiten varje år :S
Hehe chassiet ja följande är gjort:
GTi Krängningshämmare bak,
KW coilovers Variant 2 (justerbar höjd + rebound) med bonrath topplagringar,
sänkt ca100mm!!!!
*Fjäderbensstag
-Främre Jamex aluminium övre & undre hembyggt rostfritt
-Bak (i karossen) mellan stötdämpartornen, Jamex aluminium.
-Bak (sitter skruvad fast i/mellan kolvstängerna) hembyggt rostfritt.
Polyurethan bussningar överallt, bärarmar fram, bakaxel, motorfästen, stötdämpare bak.
De är väl de som är gjort
+ en bur/båge med sidosträvor som går fram och sitter bultat i hjulhusen fram! /TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
|
|
gnytt
| Mån 22 jun 2009 22:49 |
|
Okej, nja blir lite meckande om grejorna ska väck, men går ju rätt snabbt ändå Men kan tänka mig att det ändå är skönare att bara sänka laddet sen in å besiktiga=)
Låter som en intressant setup på chassiet, precis samma som mitt bygge fasst jag kör vr6.ans krängare och fattas stagen fram från buren till främre hjulhusen, kul å se om jag åtminstone kan få en 14 tid när den är klar=)
Mvh/ Kibbe
|
|