Har en passat (variant) turbodiesel -95 till bra pris (tror jag) på gång och undrar följande:
Den har ett par 2or vilket gäller läck i avgasrör, inte grenröret utan en krök och den borde väl inte kosta så mycket, eller?
Ett bromsrör ska ha varit fuktigt vid besiktning men vid efterkoll (privat) så hittades inget läckage men om jag behöver byta, vad kan jag räkna med i kostnad? Jag byter själv.
Kondensor (tror jag det heter) är trasig till ac'n, är det något som jag kan fixa själv och vad skulle det kosta i så fall?
Skatten är ju svinhög, 6000 spänn om året?! Men det får man väl leva med, kan tydligen betalas kvartalsvis.
I övrigt så går den riktigt väl, helt ok alu-fälgar sitter på och det är 4bult, jag trodde det var 5bult på -95or men men.. är det 4/100?
Ratten sitter aningens snett när man kör rakt så jag antar att framvagnsinställning är gjord, kan jag räkna med att den är ok (de sa inget på besiktningen om det) eller måste jag göra en ny? Förvisso inga problem då jag börjar vänja mig
Mycket tacksam för svar då säljaren har många intressenter på bilen men jag har förtur.
EDIT: Blir skatten mer behaglig om jag lb-reggar den?
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller