Forum - Golf 5 (04-08) - Fördröjning vid gaspådrag

james
Golf 5 1.6 Ort: Stockholm
Fre 12 nov 2010 19:15 Svara med citat
Är nybliven ägare till en Golf 1.6 multifuel manuel växlad 08års model. Det är en väldig fördröjning när man trampar på gasen och när motorn reagerar, tänkte inte så mycket på det när jag provkörde bilen det tar ju en stund innan man hittar känslan. Är det så era bilar också? finns nån uppdatering av mjukvaran? ell kan nånting vara fel på bilen?
MaetZ
Golf 5 TSI -07 Ort: Arboga
Lör 13 nov 2010 15:43 Svara med citat
Upplever samma sak med min TSI -07, har för mig att det ska gå att chippa bort? någon kunnig här som vet om det stämmer?
Hookan
Golf 5 Bluemotion-08 Ort: Strömstad
Lör 13 nov 2010 16:54 Svara med citat
Jag har tyvärr inte testat Multifuel men har provkört TSI-140 och jag tyckte den gick riktigt bra. Det var några år sedan innan jag köpte mig en Bluemotion -08 som går riktigt bra och snålt. Min Bluemotion är rapp i gasen så det räcker till.
Jag har för mig att gasen inte har någon vajer utan det är en elmotor som gör gasregleringen på motorn.
Kanske din bil behöver felsökas om det är något som inte stämmer.

Bluemotion
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 13 nov 2010 19:32 Svara med citat
Det finns uppdatering på motorstyrdornet.
Det endast beror på chassi nummret på din bil.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
MaetZ
Golf 5 TSI -07 Ort: Arboga
Sön 14 nov 2010 14:23 Svara med citat
polomannen skrev:
Det finns uppdatering på motorstyrdornet.
Det endast beror på chassi nummret på din bil.

Är det en uppdatering man specifikt måste säga till om, eller är det något som blir gjort vid en service?
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 14 nov 2010 21:29 Svara med citat
MaetZ skrev:
Är det en uppdatering man specifikt måste säga till om, eller är det något som blir gjort vid en service?

Det görs på service.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.

Senast ändrad Lör 27 nov 2010 20:55, ändrad totalt 1 gång
anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm
Sön 21 nov 2010 13:40 Svara med citat
polomannen skrev:
Det göra på service.

Vet du om det är samma sak med Passater?
Farsan har en -09, biogasbil och fördröjningen stör skiten ur mig när jag ska köra den.
Bilen har gått 5000 mil nu så service har den vart på, senast i fredags då lambdasonden tvärdog och bilen började både gå och lukta som en påse skit.