jessika
Golf 3 Ort: Finland |
|
Knasen
Donator 25
Ingen VW Ort: Söderköping |
| Fre 18 sep 2009 20:18 |
|
| Har du ingen försäkring på bilen som täcker glas?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Fre 18 sep 2009 20:19 |
|
| Limmad ruta både fram och bak, vet inte hur det är i finland men i här i sverige så bruka en ruta inte bli spec dyr om du har glasförsäkring och ta de på självrisk, sen finns billiga piratruto köpa nya
|
|
jessika
| Lör 19 sep 2009 0:18 |
|
| Knasen skrev: | | Har du ingen försäkring på bilen som täcker glas? |
Nej, tyvärr.. Jag har nu kollat upp lite olika försäkringar som skulle täcka glas men det står bara att det inte gäller vanligt slitage tyvärr... Måste nog fixa det själv men jag har inte råd att lägga ut så mycket pengar på det
|
|
Jaserru
Golf 3 Vr6 Syncro Colour Concept -97, Golf MK2 CL-88 Ort: Hällefors |
| Lör 19 sep 2009 10:16 |
|
Ett litet "stenskott" i framrutan brukar funka om man behöver ny ruta.
// Tomas
|
|
jessika
|
kantarell
Donator 50
Golf 3 1.9 TD -93 Ort: Norrköping |
| Sön 20 sep 2009 9:17 |
|
| Åk runt till olika skrotar och fråga vad de tar för rutorna, eller ring. Du kan säkert få bägge för under 1000 kr. Har du kollat in bildelsbasen.se? Hittade en fin vindruta för 600 kr. Blir inte glasförsäkring dyrt i längden?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Sön 20 sep 2009 12:10 |
|
| Bytt många vindrutor pga stenskott och att dom varit blästrade då detta försämmra skiten och körsäkerheten bruka de inte va några som helst problem få ut på försäkrning, byter mina rutor själv och kvitta självrisken. skroten kan ha fina rutor inne men räcker med ett stenskott för den ska spricka vid urmontering och även inmontering så KAN va bortkastade pengar köpa beg, krävs även lite kunskap för byta en limmadruta och rätt prylar samt lim, jag kör med 2K rutlim och detta innehåller tex skadliga ämnen
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 21 sep 2009 21:38 |
|
Problemet med att montera en beg.ruta hos glasmästaren e att det blir dyrare än att montera en ny ruta.... sist ja bytte ruta hade ja en fin liggandes men den skulle kosta näctar 3000:- för o få monterad... sådå tog ja halvförsäkring som ink glas (va bara nån hundralapp dyrare än trafikförsäkringen per år o körde en månad o bara "råkade" få ett stenskott åkte till glasmästaren bytte ruta på försäkringen ala 1500:- vips problemet löst Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
kantarell
Donator 50
Golf 3 1.9 TD -93 Ort: Norrköping |
| Tis 22 sep 2009 12:04 |
|
| Herre Gud! Gå till en annan glasmästare! Jag fick min ruta bytt för 400 kr hos Appelqvist i Norrköping!
|
|