jokke76
Golf 5 1.6 -08 Ort: Värnamo |
| Lör 21 feb 2009 9:47 |
|
Golfen V är ju lite bullrig någon som har isolerat på något bra sätt ?
Under motorhuv eller i dörrrar?
|
|
SAF
Golf 5 TSI 140 Ort: Gävle |
| Tis 07 jul 2009 12:27 |
|
| Det har gjorts försök med isolering (Vi Bilägare t.e.x.) och det är bara att konstatera det är inte värt det, det blir ingen nämnvärd förbättring. Spar ihop till en TSI 122/160 -09, där har det börjat hända lite i ljudiso.väg.
|
|
Drankvatten
Golf 5 1,6 Flexifuel Ort: Norrköping |
| Sön 11 okt 2009 14:24 |
|
Hur bullrig är Golf V egentligen jämfört med äldre golfer?
Jag har en MK2 nu och den är väl som golfar är ,en hur är golf v ?
|
|
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping |
| Tis 13 okt 2009 17:26 |
|
Så här tycker jag: har en mk4 kvar som vinterbil och köpte under sommaren en mkV och på dessa två är det en himmelsvid skillnad, när man nu kör mk4 så bullrar den bilen jämfört med mkV men det tyckte jag inte förut, alltså storbilskänsla i mkV.an och mycket tyst, då man stannar, motorn på tomgång, fanns inte varvräknaren skulle det inte märkas att motorn är igång, men det är klart det kanske finns ännu tystare bilar det beror på vad man vill betala och vad man jämför med
mvh Uffe/bildock
|
|
Drankvatten
| Tis 13 okt 2009 17:34 |
|
| bildock skrev: | Så här tycker jag: har en mk4 kvar som vinterbil och köpte under sommaren en mkV och på dessa två är det en himmelsvid skillnad, när man nu kör mk4 så bullrar den bilen jämfört med mkV men det tyckte jag inte förut, alltså storbilskänsla i mkV.an och mycket tyst, då man stannar, motorn på tomgång, fanns inte varvräknaren skulle det inte märkas att motorn är igång, men det är klart det kanske finns ännu tystare bilar det beror på vad man vill betala och vad man jämför med
mvh Uffe/bildock |
Hello!
Jaha där ser man, tycker nog som du men den fick dåliga test resultat ang. buller men så ska man ju bilda sin egen uppfattning också, ska och titta på en mkt-06:a i morgon så får vi se om det blir ytterligare en golf tll:)
|
|
Drankvatten
| Lör 24 okt 2009 15:40 |
|
| Nu så har jag köpt en Golf 5 och till alla er som undrar över hur bullrig den är så kan jag hålla med bildock, den är lite bullrig men jag tycker att den har fått mycket kritik som jag inte håller med om till 100%, den är visserligen bullrig men vad jämför man med..? Bullret är inte så farligt, jag trivs kanon med min golf 5.
|
|
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå |
| Tis 27 okt 2009 11:00 |
|
Jag är helnöjd med min MK5:a, men när jag sätter mig i min snart 10år gamla Audi A3:a så märker jag av kvalitétsskillnaden. A3:an är både tystare, mer gedigen och kvalitetskänslan är snäppet högre. Och då är ändå A3:an både mindre och 9 år äldre(välsliten) så nog får man vad man betalar för. Kör även en Audi A3 1.6 -00
|
|
lill_sankan
VW Typ 1 1200 -65 Ort: Jönköping |
| Sön 04 apr 2010 13:19 |
|
| Funderar eventuellt på att köpa en Golf V men jag är livrädd för att den ska låta som en sardinburk när man kör E4... Min bror köpte en Golf IV av sista årsmodellen igår och jag tyckte inte den bullrade särskilt mycket alls. Är V mer bullrig än IV ni som har provkört båda?
|
|
marcusjj
Golf 7 1.6 TDI -13 Ort: Halmstad |
| Sön 04 apr 2010 17:01 |
|
| lill_sankan skrev: | | Funderar eventuellt på att köpa en Golf V men jag är livrädd för att den ska låta som en sardinburk när man kör E4... Min bror köpte en Golf IV av sista årsmodellen igår och jag tyckte inte den bullrade särskilt mycket alls. Är V mer bullrig än IV ni som har provkört båda? |
Jag hade en IV TDI innan och kör nu V TDI bluemotion. Tycker de låter ungefär lika mycket vad jag kan minnas. Men att tänka på är att inte skaffa dubbat till en V, det är inte att föredra.
|
|
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå |
| Sön 04 apr 2010 19:37 |
|
Dubbat är väl självklart iaf i norra sverige. Vet många här uppe som har "importerat" bilar från södra sverige som snabbt har bytt ut dom värdelösa dubbfria vinterdäcken. Kör även en Audi A3 1.6 -00
|
|
lill_sankan
VW Typ 1 1200 -65 Ort: Jönköping |
| Sön 04 apr 2010 22:14 |
|
| marcusjj skrev: | | Jag hade en IV TDI innan och kör nu V TDI bluemotion. Tycker de låter ungefär lika mycket vad jag kan minnas. Men att tänka på är att inte skaffa dubbat till en V, det är inte att föredra. | Kommer nog bara ha den under vår/sommar/höst ändå så det blir inga problem. Men tack för infon!
|
|