Forum - Golf 5 (04-08) - Volkswagen service

Burre
Golf 7 2,0 Tdi Ort: Eslöv
Fre 05 mar 2010 20:48 Svara med citat
Aldrig mera sevice hos vw !!lämnade in min golf tdi för service ca 9000mil då dom bla bytade bränsle filtret tot ca 5500kr en månad senare var jag i stockholm o tyckte att det luktade väldigt mycket diesel var jag än körde o tillslut såg jag att dä blev en diesel pöl när jag stannade vid tex rödljus o tankmätaren bara rasade så tillslut blev det motor stopp.Så det blev bärgare till vw där dom efter ett dyngn ringde o sa att packningen till diesel filtret var felmonterad?? Och för det bytet ville dom ha 1850kr för nonstopp garantin gällde inte för reperationer bara för bärgningen!!Så då ringde jag till vw verkstaden(ö-vik) som servat bilen o berättade vad som hänt. Men dom sa att någon garanti på service arbeten fans inte!!Ville jag bråka om det så tyckte han att jag skulle ta det till almmänna reklamations nämden.Det enda han kunde erbjuda var ett present kort på 1000 kr men vad skall jag ha det till som bor 130 mil därifrån Twisted Evil
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Fre 05 mar 2010 20:57 Svara med citat
Kass, själv fått denna tätning att kantra tyvärr då det gäller smörja in o ringen väl innan montering, räcker tyvärr att man glömmer en bit så vill o ringen kantra med läckage som följd, själv så kontrollera jag alltid efter provkörning motorrum så inga missar kommit till. detta fel uppenbara sig efter en normal provkörning kan jag tilägga så förstår att du är missnöjd och kan inte annat än hålla med om bemötandet du fått. självklart finns det en garanti på utfört arbete !! hur som tråkigt det som hänt

.....privat liv.....
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Mån 15 mar 2010 19:51 Svara med citat
Jag måste hålla med tobbe.
Välldig kass bemötande har du fått.
Hade dom varit justa så kunde dom åtminstånde fixa till felet utan att det kostar så mycket.

Välldigt tråkigt som har hänt.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Miniblock
Golf 4 1,6-02 Ort: Uppsala
Lör 27 mar 2010 1:34 Svara med citat
Bäst och serva och sköta bilen själv!
n0b0dy_
Ingen VW Ort: Kristianstad
Tis 13 apr 2010 20:20 Svara med citat
Synd att man ska få sådant dålig bemötande när man köper lite dyrare bilar. Farssan var intresserad av en A6 C6 när den kom ut, tror det var 2004. Han fick verkligen dåligt bemötande, verkade som om de undvek honom. Var bara att gå till nästa audi/vw verkstad, och som tur är köpte han sin bil där istället.

Förstår inte hur folk kan hantera sina kunder så, han spenderade ändå 360 000kr på den bilen.
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå
Ons 14 apr 2010 7:45 Svara med citat
Vi fick då väldigt bra bemötande på Müllers i Luleå, jag kan tycka att det är skönt om man hinner gå runt och titta lite innan säljarna hoppar på en. Men när man väl vill ha hjälp skall de också finnas där och inte vika undan.
Men på Volvo i Luleå är det värre, där är bilarna t.o.m. låsta så man måste be om lov att få titta i dom, skrämmande...

Kör även en Audi A3 1.6 -00
mikaelandersson
Golf 6 Bluemotion 1.6 TDI Ort: Kävlinge
Ons 21 apr 2010 9:05 Svara med citat
tobbe80 skrev:
Kass, själv fått denna tätning att kantra tyvärr då det gäller smörja in o ringen väl innan montering, räcker tyvärr att man glömmer en bit så vill o ringen kantra med läckage som följd, själv så kontrollera jag alltid efter provkörning motorrum så inga missar kommit till. detta fel uppenbara sig efter en normal provkörning kan jag tilägga så förstår att du är missnöjd och kan inte annat än hålla med om bemötandet du fått. självklart finns det en garanti på utfört arbete !! hur som tråkigt det som hänt

Det kan dom inte klara sig på.. Arbete gäller 3 mån garanti på om du betalat för det.. Arbeten på nybilsgarantin är däremot bara 1 månad.