Forum - Golf 5 (04-08) - Trendline vad innebär det?

celox
Ingen VW Ort: Göteborg
Sön 15 jun 2008 16:09 Svara med citat
Hej alla ser att de flesta bilar på blocket är " Trendline"eller "sport".Vad innebär det och finns det flera till olika benämningar och vad innebär dem.Vill lära mig mycket om golf mk5 eftersom jag går i köptankar.
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Mån 16 jun 2008 23:14 Svara med citat
Det är olika paket till bilarna.
Typ klädsel och dylikit.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Tis 24 jun 2008 23:57 Svara med citat
Trendline e lite annan klädsel (läs: oftare fulare) än alla andra paket, lite extra förvarinsfack, inge fjärrstyrt c-lås, armstöd t.ex.
Kolla i broschyren hos din VW handlare, det är skillnader iaf, jag hade valt Comfortline eller sport...snyggare bilar utvändigt med lackade lister t.ex.
lill_sankan
VW Typ 1 1200 -65 Ort: Jönköping
Fre 09 apr 2010 19:16 Svara med citat
Ingen som har mer info om skillnaden mellan Trendline och Comfortline? Undrar om det är värt att satsa på en Comfortline? Ovanstående pekar ju på att det skulle vara lackade lister på Comfortline men det stämmer inte vad jag kan se?
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Sön 11 apr 2010 0:25 Svara med citat
Råkade skriva in skillnaderna mellan mkiv's trendline o comfortline paket så nu blev de istället ett tomt meddelande Razz
Men de går å hitta på vw's hemsida alla broschyrer de hade för mk5 också och där kan du se skillnaderna tydligt i pdf format..
Miniblock
Golf 4 1,6-02 Ort: Uppsala
Sön 11 apr 2010 3:48 Svara med citat
lill_sankan skrev:
Ingen som har mer info om skillnaden mellan Trendline och Comfortline? Undrar om det är värt att satsa på en Comfortline? Ovanstående pekar ju på att det skulle vara lackade lister på Comfortline men det stämmer inte vad jag kan se?

Lackerade lister är det väl endast på highline... comfortline är väl typ sportstolar och fler högtalare osv....
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå
Mån 12 apr 2010 22:11 Svara med citat
Här har du samtliga broschyrer på Golf ett antal år bakåt:
http://personbilar.volkswagen.se/vwcms/master_public/virtualmaster/sv_ se/modeller/broschyrer/arkiv.Carline_0001.htx
Där kan du läsa vad som ingår i de olika paketen och vad som är extra tillval...

Kör även en Audi A3 1.6 -00
GTI-fälgen
VW Polo 1.4 Masters 2010 Ort: Kalix
Tis 13 apr 2010 11:17 Svara med citat
Jag tex beställde aldrig min bil den råkade då vara en trenline med stylingpkt men saknar så innerligt farthållare som hade vart me masterspkt! Ja det verkar finnas många varianter, mest nöjd med fjärren, känns inte så modernt att öppna med nyckel.