Forum - Golf 5 (04-08) - Barnvagn & barn i Golf mk5 / mk6?

larsola
Golf 4 2.0 Variant 4motion Ort: Östersund
Tis 06 apr 2010 0:16 Svara med citat
Som topic lyder... funkar det?... sitter och funderar på olika bilförslag, men är svag för Golfar.. och därav frågorna, Det finns kanske rent av någon som testat/eller har både barn och en Golf 5 el 6?! och då är det inte variant modellerna jag tänker på...

Tackar på förhand!

mvh Lars-O.

Golf 3 Syncro såld, se mina del annonser...

Maila direkt Larsolalarsson@hotmail.com
marcusjj
Golf 7 1.6 TDI -13 Ort: Halmstad
Tis 06 apr 2010 12:18 Svara med citat
larsola skrev:
Som topic lyder... funkar det?... sitter och funderar på olika bilförslag, men är svag för Golfar.. och därav frågorna, Det finns kanske rent av någon som testat/eller har både barn och en Golf 5 el 6?! och då är det inte variant modellerna jag tänker på...

Tackar på förhand!

mvh Lars-O.

Jag har en Britax hi-way barnstol till min treåriga dotter och det funkar prima. Vi har även en Emmaljunga scooter barnvagn som går in i bagaget (ca 5cm tillgodo utan att ha fällt in "styret" på barnvagnen).

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen iaf.

PS. Jag tror det skulle bli svårt att få in en liggvagn tyvärr. Vi hade en gammal liggvagn som vi var tvugna att ta av hjulen på för att få in.

EDIT: Vi har barnstolen bakom passagerarstolen och då kan en person på 180cm fortfarande sitta bekvämt framför.
larsola
Golf 4 2.0 Variant 4motion Ort: Östersund
Tis 06 apr 2010 17:26 Svara med citat
Tackar för ditt svar!!

Klockrent...
Ja vi väntar smått i skutet av sommaren och håller just på poch söker efter en vettig bil, och lika bra att tänka på "barnbil" direkt! Och Golfen har ju vad jag förstår fått grymma säkerhetsbetyg!

Men om jag tolkar det rätt så tror du det blir tuft in en liggvagn som man har till de mista i bagaget?

Mvh Lars-O.

marcusjj skrev:
Jag har en Britax hi-way barnstol till min treåriga dotter och det funkar prima. Vi har även en Emmaljunga scooter barnvagn som går in i bagaget (ca 5cm tillgodo utan att ha fällt in "styret" på barnvagnen).

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen iaf.

PS. Jag tror det skulle bli svårt att få in en liggvagn tyvärr. Vi hade en gammal liggvagn som vi var tvugna att ta av hjulen på för att få in.

EDIT: Vi har barnstolen bakom passagerarstolen och då kan en person på 180cm fortfarande sitta bekvämt framför.

Golf 3 Syncro såld, se mina del annonser...

Maila direkt Larsolalarsson@hotmail.com
marcusjj
Golf 7 1.6 TDI -13 Ort: Halmstad
Ons 07 apr 2010 0:45 Svara med citat
larsola skrev:
Tackar för ditt svar!!

Klockrent...
Ja vi väntar smått i skutet av sommaren och håller just på poch söker efter en vettig bil, och lika bra att tänka på "barnbil" direkt! Och Golfen har ju vad jag förstår fått grymma säkerhetsbetyg!

Men om jag tolkar det rätt så tror du det blir tuft in en liggvagn som man har till de mista i bagaget?

Mvh Lars-O.

Ja precis, jag tror liggvagn kan bli tufft (beroende på modell såklart). Men köper ni liggvagn först och bestämmer bil efteråt så ta med barnvagnen in till en VW-handlare och prova! Det tror jag säkert att de hjälper er med.
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Sön 18 apr 2010 10:25 Svara med citat
Eller tvärt om.
Bilen med till barnvagns affären. De rullade glatt ut vagnen o vek ihop den o provade.

Vi har en passat kombi -2000 o där slinker en liggvagn in utan problem.

Golf R mk6
kungmackan
Typ 1 1303 S -73 Ort: Hofors
Tis 20 apr 2010 12:16 Svara med citat
Har en MK5 och vår Britax Baby-safe+ med isofix passar bra i baksätet. Det går att sitta på stolen framför. Lika mkt plats som i vår V70 II. Har inte testat med barnvagnen i golfen men den Emmaljunga som vi har borde få plats, men det blir ingen plats över till annat i så fall.

Edit: Har nu testat med barnvagnen, en Emmaljunga CityCross med citykorg = liggvagn. Den får inte plats under hatthyllan annars går den precis in. Dock inte mkt utrymme över till annat då.

/Marcus