Forum - Golf 5 (04-08) - DSG-låda tappar drivning

lozer
Golf 5 Variant TSI 160DSG Ort: Linköping
Ons 16 jun 2010 14:25 Svara med citat
Hej
Jag fick problem med min DSG-låda igår vid ett rödljus, när jag skulle köra iväg rusade bara motorn. Har hört att det varit det här problemet (se länk) på den 6 stegade lådan men jag har den 7 stegade.

Har någon här haft samma problem med lådan?

http://www.automotorsport.se/news/19100/vw-%C3%A5terkallar-bilar-med-d sg-l%C3%A5dor/
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Ons 16 jun 2010 20:31 Svara med citat
Åk in till din VAG verkstad och få lådan kontrollerad, läsa av felkoder samt mätvärden på mekatronicen ev om en programvaruuppdatering hjälper. hur som kontakta din verkstad är mitt svar

.....privat liv.....
lozer
Tor 17 jun 2010 8:00 Svara med citat
Har redan varit i kontakt med verkstaden, men de känner inte till problemet vilket jag tycker verkar konstigt.
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå
Fre 18 jun 2010 7:37 Svara med citat
Men de måste ju kunna läsa av felkoderna och se vad som har hänt. Eller orkade de inte ens bemöda sig med det? Det tar några minuter...

Kör även en Audi A3 1.6 -00
lozer
Fre 18 jun 2010 8:03 Svara med citat
Heddan skrev:
Men de måste ju kunna läsa av felkoderna och se vad som har hänt. Eller orkade de inte ens bemöda sig med det? Det tar några minuter...

Jodå jag har fått tid för felsökning jag var bara nyfiken på att höra om någon här har haft samma problem med den 7 stegade lådan?
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå
Fre 18 jun 2010 9:00 Svara med citat
Dom gånger jag har haft problem så har dom läst av koderna direkt, så de vet vad som skall beställas och göras. Känns som onödigt att boka tid för det.

Kör även en Audi A3 1.6 -00