Fredric
Golf 4 1.8 -99 Ort: Göteborg |
| Ons 12 jul 2006 19:57 |
|
Hej
Hur bra är rostskyddet på Golf årgång -99.
Funderar på att rostskyddsbehandla den.
Mvh Fredric
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
| Ons 12 jul 2006 20:10 |
|
| Är det en MK3 eller MK4?
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Ons 12 jul 2006 20:32 |
|
99 är väl golf 4?!
98 typ slutade väl 3an?
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
| Ons 12 jul 2006 20:55 |
|
| Tutan skrev: | 99 är väl golf 4?!
98 typ slutade väl 3an? |
MK3 tillverkades sista året '99, parallellt med MK4.
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Ons 12 jul 2006 21:21 |
|
| Fredric skrev: | Hej
Hur bra är rostskyddet på Golf årgång -99.
Funderar på att rostskyddsbehandla den.
Mvh Fredric |
Hur bra det är? Alltid bra att rostskydda bilen, det höjer ju andra hands värdet.
Helt klart värt pengarna tycker jag. Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Quattro_mannen
Moderator
Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland |
| Ons 12 jul 2006 21:37 |
|
Golf IV kom slutet på -97 så glöm att hitta mkIII som -99:or,båda finns reggade som -98:or
om vi nu inte pratar cab eller farmare,dom fanns på -99.
|
|
Fredric
Golf 4 1.8 -99 Ort: Göteborg |
| Tor 13 jul 2006 8:41 |
|
Det är en golf IV.
Har hört att det skall vara ganska bra rosktskydd på dessa bilarna
redan från början. Men efterssom bilen börjar får några år på nacken så kanske man
skulle bättra på rostskyddet lite.
/Fredric
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 13 jul 2006 12:02 |
|
| ja det skadar ju verkligen inte, så det är väl bara att rostskydda...
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Tor 13 jul 2006 21:16 |
|
min morsa köpte här om dan en golf 4a -99a.
vad kostar en sådan "behandling" då?...kan va bra att veta så man kan få henne till å göra de
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
| Tor 13 jul 2006 22:42 |
|
| Quattro_mannen skrev: | Golf IV kom slutet på -97 så glöm att hitta mkIII som -99:or,båda finns reggade som -98:or
om vi nu inte pratar cab eller farmare,dom fanns på -99. |
Precis...han skrev ju inte om det var en kombi.
Typnummer 1H5, alltså 4-dörrars Variant, producerades 94?99.
Det är ganska stor skillnad när det gäller rostskydd på MK4 jämfört med MK3, därav min tidigare fråga. Den stora skillnaden mellan generationerna är att MK3 bara har delvis galvaniserad kaross, jämfört med MK4 som är helgalvad. MK4 anses ha ett av marknadens bästa rostskydd och det finns egentligen inga orosmoment så vitt jag vet, men som tidigare nämnts så skadar det aldrig med extra rostskydd. Främst på grund av att svenska tösaltet är något som formligen äter upp bilar vintertid.
Rostskyddsbehandling kostar 4-6000:- och mest kända i Stockholmsområdet är ett företag som heter Rostskyddsmetoder. En snabb sökning på Google visade att det finns ett företag som heter Kungsrecond i Göteborg, vilka utför rostskyddsbehandling. Ring dem så kan de säkert svara mer specifikt på vilken behandling som bör lämpa sig bäst för just din bil.
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Sön 16 jul 2006 21:14 |
|
min har börjat rosta lite här och var.. värst är handtaget bak som lacken släpper på.. tokfult! Envis med dåligt tålamod....
|
|
jorre83
Golf 4 gti turbo Exlusive Ort: Örebro |
| Sön 08 apr 2007 15:55 |
|
| såklart det finns en del blemmor på en -99 då bilen inte är direkt ny. så rostskydda är bra då skyddet som sitter orginal slits fort
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
| Mån 14 maj 2007 16:50 |
|
Man kan faktiskt höra med sin besiktningsman när man besiktigar bilen. De kan ge ett bra svar om de tycker att man bör behandla bilen just det året eller om man skall vänta ett år. De har rätt god koll på sånt där.
VW Golf IV fick iaf 4/5 i rostskyddsbetyg av Svenska Rostskyddsmetoder AB tror jag de heter.
|
|