Forum - Golf 4 (98-04) - Fjärrlås problem på 1 dörr! Alla funkar med nyckel

valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå
Tis 08 maj 2012 16:32 Svara med citat
Hejsan har precis köpt mig en golf iv och stött på mitt första problem. Det är nämligen så att förardörren inte låser upp eller låser igen med fjärren men kör ja in nyckeln och vrider om så låser/öppnas alla dörrar. Vore tacksam för tips så man slipper nyckeln Smile
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 10 maj 2012 2:11 Svara med citat
Hmm

måste riva dörrsidan och se över inkopplingar av fjärrsystemet, antar att de sitter ett Cargard i ?

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
valp2k
Tor 10 maj 2012 6:26 Svara med citat
Tänkte bara rådfråga innan. Jo d sitter orginal larm har även märkt att försöker ja låsa bilen innifrån med knappen vid elhissarna funkar d på alla utom förar dörren igen.
Sam
Tor 10 maj 2012 12:38 Svara med citat
De är säkert nått som spökar i låskistan, finns en del info om du söker på forumet!

<3 BUB !!
valp2k
Tor 10 maj 2012 17:18 Svara med citat
Sam skrev:
De är säkert nått som spökar i låskistan, finns en del info om du söker på forumet!

Det tackar jag för. Men en till fråga kan en felkodsläsare hjälpa i detta stadiet? (låskistan)
Sam
Fre 11 maj 2012 2:12 Svara med citat
Nja, inte direkt..

<3 BUB !!
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 11 maj 2012 14:19 Svara med citat
valp2k skrev:
Det tackar jag för. Men en till fråga kan en felkodsläsare hjälpa i detta stadiet? (låskistan)

Jo det kommer att hjälpa dej lite på travet....
Säkert låskista vä-fram orimligt signal får du upp på felkoden...bara byta låskista då.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
valp2k
Sön 13 maj 2012 11:26 Svara med citat
Har sökt felkoder nu men hittade inget alls om låsen. Ska riva ner modulen för nu låser den bara förardörren med nyckeln. Fick däremot misständningar på 1 cyl och 6:ans och då har man den feta tändspolen 1 in 6 ut!. Tack för alla tips
valp2k
Sön 27 maj 2012 21:41 Svara med citat
Har nu fått till det rev ner dörrsidan och på elhiss motorn satt d en stor kontakt som nån ägare inte tryckt dit ordentligt... Några clips var trasig med så d syntes ju tydligt nån varit där. Tack för all hjälp

Elspelgar
fjärrlås/även använda nyckel
och alla elhissar började fungera igen Smile